י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעשה ניסים

החלל הצעיר ביותר שנפל בישראל: בגיל 10 בלבד

נסים גיני, נהרג במלחמת העצמאות, בקרב על הרובע היהודי בירושלים, בגיל 10 בלבד | לאחר שכבר סיים את משמרתו, הוא שב לעמדת השמירה. לפתע הוא הבחין בתנועה חשודה הוציא את ראשו, ונפגע באורח קשה מכדור שנורה מידי צלף. הקליע פגע באקדח מאוזר שהיה בעמדה, קנה האקדח התפוצץ ורסיסים פגעו בפניו

החלל הצעיר ביותר שנפל בישראל: בגיל 10 בלבד
ניסים גיני ז"ל צילום: באדיבות המצלם

23,816 איש נהרגו מאז הקמת המדינה, במערכות ישראל. הצעיר מביניהם הוא נסים גיני שנהרג במלחמת העצמאות, בקרב על הרובע היהודי בירושלים, בגיל 10 בלבד.

גיני נולד בשנת 1938 למרים ויצחק גיני, והיה השלישי מבין ארבעת ילדיהם. אביו עלה בגפו מטורקיה בעקבות אביו שנפל במלחמת העולם הראשונה ונקבר בישראל. אמו עלתה ממרוקו.

כאשר החל המצור על הרובע לאחר החלטת האו"ם על תכנית החלוקה, שהה אביו מחוץ לרובע, מנותק ממשפחתו. יחד עם אחרים מילדי הרובע, השתתף גם נסים בקרב להגנת הרובע כתצפיתן וכקשר המעביר ידיעות בין עמדות הלוחמים ברובע היהודי.

ב-27 במאי 1948, לאחר שכבר סיים את משמרתו, הוא שב לעמדת השמירה. לפתע הוא הבחין בתנועה חשודה הוציא את ראשו, ונפגע באורח קשה מכדור שנורה מידי צלף. הקליע פגע באקדח מאוזר שהיה בעמדה, קנה האקדח התפוצץ ורסיסים פגעו בפניו.

למחרת, ביום נפילת הרובע היהודי, נפטר מפצעיו. יחד עם עוד שמונה חללים הוא נקבר על ידי ערבי מקומי, לאחר שנשאר בבית המחסה מבלי שהספיקו הלוחמים לקוברם.

רק לאחר מלחמת ששת הימים נתגלו שרידיהם, בכללם גופתו של גיני שזוהתה בוודאות עקב העובדה שהיה היחיד שעוד היו בפיו שיני חלב והם הועברו לקבר האחים לחללי הרובע היהודי.

ניסים גיני הוא החלל הצעיר ביותר שנפל בקרבות על מדינת ישראל מאז הקמתה. הי"ד.

יום הזיכרון נפגע פעולות איבה ניסים גיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד