כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחים, אחיות ורופא

חשש: אנשי הצוות הרפואי נדבקו דרך המקלדת

15 אנשי צוות במחלקה פנימית א' בבית החולים שיבא-תל השומר נדבקו בקורונה • בין הנדבקים: אחיות, אחים, עובדי כוח עזר ורופא מתמחה במחלקה

חשש: אנשי הצוות הרפואי נדבקו דרך המקלדת
ביצוע בדיקת קורונה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

על פי הדיווחים, ההדבקה הראשונה הייתה מאדם שטופל במחלקה והמשיכה להתפרץ בין אנשי הצוות, מה שהתברר שככל הנראה הצוות היה ממוגן היטב. אך בשל תהליכי העבודה המשותפים, כגון מגע במקלדות ובמשטחים ועוד - זה גרם להידבקות בקרב הצוות במחלקה.

יצוין כי כל הנדבקים במצב טוב ומאושפזים בבתיהם. בין הנדבקים: אחיות, אחים, עובדי כוח עזר ורופא מתמחה במחלקה, כך דווח ב"ישראל היום".

גורם בבית החולים ציין: "זו פחות בעיה של מיגון ויותר של תהליכי עבודה. אנחנו מפיקים לקחים מכל אירוע. להערכתנו, חלק מההדבקה בפנימית א' היה בשל מגע במשטחים משותפים, במקלדות ובטלפונים. אנחנו מפרידים כעת את אזורי העבודה של כל איש צוות ומדגישים את הצורך לנקות מקלדות לפני העבודה".

אתמול נפטרה החולה הראשונה מקרב הצוות הרפואי, סוזי לוי, אחות ראשית במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים שנדבקה בקורונה. סטודנטית נוספת, בת 33, שמועסקת כעוזרת רופא בבית החולים שיבא, מאושפזת במצב קשה כשהיא מחוברת למכשיר אקמו, המחליף את פעילות הלב והריאות.

משרד הבריאות לא מסר נתונים עדכניים על היקף ההידבקות בקורונה בקרב הצוותים הרפואיים, אולם מנתונים שפורסמו בתחילת החודש עולה כי 294 עובדי בריאות נדבקו בקורונה - 29% משתייכים לצוות הסיעודי, 21% לצוותי הרפואה, 22% - אנשי אדמיניסטרציה ו-10% הם מקרב כוחות העזר.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד