כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מימון טרור

בג"צ למדינה: תשובה עד חמישי בנוגע לעתירת המשפחות השכולות

בג"צ הורה למדינה להגיב עד יום חמישי הקרוב בנוגע לעתירה אותה הגישו משפחות שכולות כנגד שר האוצר, ראש הממשלה ויו"ר ועדת הכספים בכנסת בדרישה לעצור את העברת הכספים הצפויה לרשות • "הרשות הפלסטינית עושה שימוש נלוז בכספים המגיעים אליה ומשלמת משכורות ומענקים לפעילי טרור"

בג"צ למדינה: תשובה עד חמישי בנוגע לעתירת המשפחות השכולות
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

שופט בימ"ש העליון יוסף אלרון, הורה למדינה לתת תגובתה עד ליום חמישי בנוגע לעתירה הדחופה אותה הגישו בפורום בוחרים בחיים- משפחות שכולות ונפגעי טרור יחד עם ארגון לביא למען מינהל תקין בישראל. העתירה הוגשה כנגד שר האוצר, ראש הממשלה ויו"ר ועדת הכספים בכנסת בדרישה לעצור את העברת הכספים הצפויה לרשות הפלסטינית של כ-500 מיליון ש"ח בעקבות משבר הקורונה.

בעתירה שהוגשה לפני מספר ימים, ע"י עו"ד יצחק בם, נימקו העותרים כי מלבד החשש הממשי שהכספים לא יוחזרו למדינת ישראל, הרשות הפלסטינית צפויה להעביר חלק ניכר מהכספים למשפחות מחבלים ופעילי טרור, כמענק על ביצוע פיגועים ומעשי טרור כנגד אזרחי ישראל.

בעתירה צויין כי "למרבה הצער, הרשות הפלסטינית, בניגוד גמור להתחייבויותיה לחדול מדרך הטרור, עושה שימוש נלוז בכספים המגיעים אליה ומשלמת משכורות ומענקים לפעילי טרור המרצים את עונשם בבתי הסוהר בישראל ולכאלה שהשתחררו מריצוי מאסרם. הרשות הקימה מערך ענף ועתיר תקציבים של תמיכה כלכלית בפעילי טרור ובני משפחותיהם." נכתב ע"י עו"ד בם.

העותרים ביקשו מבימ"ש כי יורה לעצור את העברת הכספים בצו על תנאי, וזאת עד לדיון בעתירה. מירב והרצל חג'אג' שבתם שיר נרצחה בפיגוע ואשר פעילים בפורום בוחרים בחיים מחו על הכוונה להעביר את הכסף לרש'פ "לא יתכן שבזמן שהרשות ממשיכה בזמן הקורונה להסית ולשלם משכורת למחבלים ולבני משפחותיהם שרצחו את ילדנו, מדינת ישראל תעביר לרשות שלושה מיליארד שקל מכספי המיסים של תושבי ישראל .

הלכה למעשה אנחנו מממנים את רוצחי ילדנו. אנחנו מציעים לראש הממשלה ולשרים במקום לתת לרשות כסף והם יעבירו אותו למשפחות המחבלים להעביר ישירות למחבלים ולמשפחותיהם את הכספים. למחבל שרצח את בתנו שיר חג'אג' ועוד שלושה קצינים בארמון הנציב בירושלים קראו פאדי קונבר והוא גר בגאב'ל מוכאבר, הממשלה מוזמנת לשלוח להורים שלו, לילדיו ולאשתו ימח שמם וזכרם את הכסף ישירות, למה לחכות שהרש"פ יעבירו".

בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד