כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זו הסיבה

הרופא: בוריס ג'ונסון עלול היה למות מקורונה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שהיה מאושפז במצב קשה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה יכול היה למות, כך קובע רופא בריטי שטוען כי השמנת יתר היא אחת מגורמי הסיכון למות מקורונה 

הרופא: בוריס ג'ונסון עלול היה למות מקורונה
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בוריס ג'ונסון חטף קשות את נגיף הקורונה, מכיוון שהוא סובל מעודף משקל בעוד שרים אחרים שנדבקו בנגיף היו רזים יותר, והתאוששו הרבה יותר מהר", כך חשף אתמול (שלישי) רופא מ-NHS הבריטי.

היועץ הקרדיולוג ד"ר אסאם מלוטרה אמר כי "קיים סיכון פי עשרה למוות כתוצאה מהמחלה - שהרגה עד כה יותר מ-20,000 בריטים - אם החולים סובלים מהשמנת יתר", כך מפרסם ה'דיילי מייל' הבריטי.

הוא ציין כי רבים אחרים בקבינט - כמו שר הבריאות מאט הנקוק - התאוששו מהר הרבה יותר ולא אושפזו בבית חולים.

בוריס ג'ונסון בן ה-55, נאבק תקופה ארוכה במשקלו ובשנת 2018 הוא שקל מעל 100 קילו והעמיד את עצמו בקטגוריית הסיכון הגבוה. לא פורסם כמה הוא שוקל כעת, אך יש לשער שמשקלו גבוה, מה שהביא את הרופא לציין זאת.

גורמים רשמיים ויועצי הממשלה האחרים שהחלימו מהנגיף כוללים את מנהל הרפואה הראשי כריס ויטי, היועץ הראשי לרפואה דומיניק קאמינגס ושרת הבריאות, נדין דוריס.

ד"ר מלוטרה אמר כי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן גילה שיש קשר מדאיג בין שיעורי התמותה של נושאי הנגיף לבין השמנת יתר. הוא אמר: "ברור שזה עניין מאוד את כל האומה לראות את ראש הממשלה שלנו מאושפז בבית חולים עם הנגיף, זה תואם את המצב, בוריס לרוע המזל סובל מעודף משקל, נהגתי לשוחח עם אחד היועצים הבכירים ביותר שלו כשהיה ראש עיריית לונדון לפני כמה שנים שהביע בפני באופן אישי חששות מהמשקל שלו".

בוריס ג'ונסון קורונה השמנת יתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד