י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלחץ הטלפוני עבד

טראמפ איים על סעודיה: "אם לא תקצצו, אוציא את החיילים"

טראמפ הצליח להפעיל לחץ על הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן ולהשיג קיצוץ באספקת הנפט, לאחר שאיים על בן שיחו כי ישיג את הכוחות האמריקניים מסעודיה

טראמפ איים על סעודיה: "אם לא תקצצו, אוציא את החיילים"
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על הנסיך הסעודי בשיחת טלפון ב-2 לאפריל, ודרש ממנו קיצוץ באספקת הנפט, ולא "הפסיק את הסיוע הביטחוני".

סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה, כי גורמים שהיו מעורים בשיחה בין טראמפ לנסיך הסעודי, סיפרו כי נשיא ארה"ב הזהיר את יורש העצר מוחמד בן סלמאן שהוא יתן לקונגרס להעביר חוק להוצאות הכוחות האמריקאיים משטחו, אם לא תהיה הפסקת אש במלחמת המחירים של הנפט בין סעודיה לרוסיה.

הסעודים נבהלו מקריסת הברית בת 75 השנה והסכימו לקיזוז, והבית הלבן השיג ניצחון דיפלומטי על סעודיה.

טראמפ העביר את ההודעה לנסיך הסעודי עשרה ימים לפני ההכרזה על קיצוץ היצור, יורש העצר נדהם כל כך מהאיום שהוא הורה לעוזריו לצאת מהחדר כדי שיוכל להמשיך את הדיון באופן פרטי, כך טוען גורם בארה"ב שתודרך על ידי בכירי הממשל בדיון.

המאמץ הזה המחיש את רצונו החזק של טראמפ להגן על תעשיית הנפט האמריקאית מפני התמוטטות מחירים היסטורית, בזמן שממשלות משביתות את הכלכלה ברחבי העולם כדי להילחם בנגיף.

גורם בכיר בארה"ב אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הממשל הודיע ​​למנהיגי סעודיה שללא קיצוץ הייצור, "לא תהיה דרך לעצור את הקונגרס האמריקני מהגבלות שיכולות להביא לנסיגת כוחות ארה"ב." הגורם הרשמי סיכם את הוויכוח שעלה בערוצים דיפלומטיים שונים, המסר למנהיגי סעודיה: "אנחנו מגנים על הענף שלך בזמן שאתה הורס את שלנו".

טראמפ נשאל על השיחות בראיון ביום רביעי בערב בבית הלבן, בו התייחס למגוון נושאים הנוגעים למגיפה. לשאלה אם אמר לנסיך כי ארה"ב עשויה לשלוף כוחות מסעודיה, אמר טראמפ, "לא הייתי צריך להגיד לו".

"חשבתי שהוא והנשיא ולדימיר פוטין, היו סבירים מאוד", אמר טראמפ. "הם ידעו שיש להם בעיה ואז זה קרה".

לשאלה מה הוא אמר לנסיך מוחמד בן סלמאן, אמר טראמפ: "הם התקשו לעשות עסקה. דיברתי איתו טלפונית והצלחנו להגיע לעסקה על הפחתת ייצור" אמר טראמפ.

דולנד טראמפ מוחמד בן סלמאן נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד