כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החזרת מערכת החינוך

ירושלים כן בני ברק לא: היכן יתחילו הלימודים? כל הפרטים

לאחר ששרי הממשלה הכריעו כי ילדי כיתות א-ג ברחבי הארץ ישובו ללימודים, מתברר כי חלק מראשי הערים החליטו לעת עתה שלא לפתוח את בתי הספר בטענה לחוסר מוכנות • "מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית"

ירושלים כן בני ברק לא: היכן יתחילו הלימודים? כל הפרטים
פיקסה ביי

לפני זמן קצר החליטה הממשלה על החזרת הפעילות בכיתות א-ג בבתי הספר היסודיים בין הימים ראשון עד חמישי, למשך 5 שעות (עד השעה 12:45).

על פי ההחלטה, התלמידים ילמדו בקבוצות של עד 15 ילדים ויכנסו למוסד באופן מסודר והדרגתי, לצד הצהרת ההורים לגבי בריאותם וכן חום יימדד לכל תלמיד ואיש צוות בכניסה לביה"ס. בנוסף, הורים לא יורשו להיכנס כלל.

ראשי הרשויות ברחבי הארץ מגיבים להחלטה ונראה כי לא כולם מישרים קו.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג דווקא נצמד להנחיות הממשלה ואומר כי "אנו נערכים לכל תרחיש של למידה ומכינים הכיתות לחזרה של התלמידים לבתי הספר. הלמידה תעשה באופן מדורג ולפי ההנחיות במטרה לשמור על בריאות התלמידים והצוות".

"האתגר הינו מורכב" מוסיף גרינברג. "אך צוותי המינהלה וצוותי ההוראה עושים מלאכת קודש ונרתמו לנושא באופן מלא, במסירות ובמקצועיות ועל כך תודתי להם. נפעל בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות שפורסמו כעת ונספק מענה פדגוגי ובריאותי הולם בסביבה בטוחה".

עיריית בני ברק לעומת זאת אינה מתכוונת לפתוח את כיתות א-ג בעיר ומהעירייה נמסר כי "בתום דיון ארוך בנושא, החליט ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית".

בירושלים נצמדים לתוכנית שהציגה הממשלה ומהעירייה נמסר כי "בהתאם להחלטת הממשלה על החזרה ללימודים של תלמידי כיתות א' - ג', תלמידי כיתות י"א - י"ב ותלמידי בתי ספר לנוער בסיכון, עיריית ירושלים תפתח ביום ראשון את שערי בתי הספר והגנים לטובת תלמידים אלה".

עוד מוסרים מהעירייה, כי "בתי הספר העירוניים יפתחו לאחר שבשבועות האחרונים בוצעה והושלמה תכנית ההכנה לקראת החזרה ללימודים. מינהל חינוך של עיריית ירושלים נמצא בקשר רציף עם מנהלות ומנהלי מוסדות החינוך ועם משרד החינוך, ונערך מבעוד מועד לפתיחת הלימודים בכל ההיבטים הנדרשים".

עיריית באר שבע אינה מתכוונת להחזיר את מערכת החינוך על פי המתווה שאושר בממשלה בגלל שלדבריה היא לא תוכל לפתוח "ללא הנחיות ברורות בכל הנוגע לכללי הבטיחות" 

מהעירייה נמסר, כי "היא שותפה להחלטת פורום ה-15 שלא לפתוח את מערכת החינוך ביום ראשון הקרוב, למעט החינוך המיוחד שיפעל באותה מתכונת כפי שפעלו עד כה.

עיריית באר שבע תומכת בהחזרת מערכת החינוך לפעילות, אך לא תוכל לפתוח את מוסדות החינוך ללא הנחיות ברורות בכל הנוגע לכללי הבטיחות והבריאות במוסדות החינוך".

גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע כי לא יפתח את בתי הספר בעירו ומטעמו נמסר כי "בתום דיונים וסיורים בבתי ספר וגנים, והקשבה למנהלות ומורים הגעתי לכלל מסקנה ולפיה: רמת גן תפתח את מוסדות החינוך רק כאשר כל הבעיות ייפתרו, וזה לא יקרה עד יום ראשון".

גם ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי מצטרף לערים שמתנגדות לפתיחת בתי הספר היסודיים ביום ראשון הקרוב. "לא ניתן לפתוח גנים וכיתות א-ג ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות ביום ששי. מתוך אחריות לשלומם ובריאותם של הילדים ושל הצוותים החינוכיים, לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך אלא לאחר שנלמד, נבין וניערך על פי ההנחיות שיינתנו בהמשך".

באשדוד לעומת זאת החליטה העירייה לפתוח את בתי הספר ומראש העיר נמסר כי "נערכנו על פי כל הכללים המחמירים שננקטו במקומות אחרים בעולם, ועפ״י הנחיות משרדי הבריאות והחינוך, מתוך הבנה שהחזרת הילדים בעיקר בכיתות הנמוכות ובגנים, הינה תנאי הכרחי להחזרת המשק לעבודה באופן הדרגתי. אני מודה מקרב לב למינהל החינוך, להנהלות מוסדות החינוך, לצוותי ההוראה,לגננות ולסייעות ולעובדי העירייה, על המאמץ הרב בהכנת המערכת לקליטה מיטבית של התלמידים, ומאחל לכולנו חזרה לשגרה בריאה ובטוחה".

בעיריית ראשון לציון הודיעו כי מוסדות החינוך ייפתחו ביום ראשון בבוקר בהתאם להחלטת הממשלה. ראש העירייה רז קינסטליך: "נערכנו במהלך השבוע האחרון לפתיחת הלימודים במוסדות החינוך. אני מבין וקשוב לחששות של ההורים, אך נקבל בברכה את כל התלמידים שיגיעו ללימודים ביום ראשון הקרוב ונסייע לכל אלה שיבחרו להמשיך עם הלמידה מרחוק".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו גם הוא נצמד להחלטת הממשלה ומחזיר בהדרגה את מערכת החל מיום ראשון.  "בריאותם של התלמידים וצוותי ההוראה בראש סדרי העדיפויות. מערכת החינוך בלוד נערכת באופן מיטבי, תוך עמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות והנחיות משרד החינוך ותוך מתן מענה פדגוגי ובריאותי הולם בסביבה בטוחה. הלמידה תעשה באופן מדורג ולפי ההנחיות במטרה לשמור על בריאות התלמידים והצוות" מסר ראש העיר.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד