י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ללא קפסולות • כמו חוגים ושיעורים

חשיפה | "לא בשמש": המתווה שמחזיר את אברכי הכוללים לשגרה

חשיפת 'בחדרי': במסגרת המתווה שאושר ביום שישי ומתיר לימוד בקבוצות של עד 19 אנשים בשטחים פתוחים תוך חבישת מסכות, התכנסו ראשי הכוללים הגדולים ביום שישי לשיחה טלפונית מיוחדת בה הוחלט כיצד יראה ה'לימוד' בימים אלו • זה הפתרון שנמצא לשמש הקופחת בימי הקיץ

חשיפה | "לא בשמש": המתווה שמחזיר את אברכי הכוללים לשגרה
כולל חזון איש בבני ברק צילום: שוקי לרר

בהמשך לחזרה ללימודים במתווה השר דרעי המתיר לימוד בשטחים פתוחים עד 19 איש בקבוצה אחת, החלו בכוללים לדון על מתווה החזרה ללימודים במתכונת שונה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי באסיפה טלפונית של כמה מראשי הכוללים הגדולים ביום שישי לאחר ישיבת השרים בעניין החזרה, הוחלט על לימוד בקבוצות של 19 שיתבצע בגגות בתי כנסיות וברחבות הכניסה להיכלי התורה בכוללים.

אחד הנושאים שעלו על הפרק, הוא החום השורר בימי הקיץ, מה שיפריע לאברכים בלימוד בשטח הפתוח, לכן הוחלט על סדרים שלא בשעות השמש הקופחות.  

סדר א' יהיה בין השעות 8:00 ל- 11:00 וסדר ב' בין השעות 17:00 ל - 20:00.  

כזכור, ביום שישי פורסם לראשונה ב 'בחדרי חרדים' כי במהלך ישיבת השרים שנערכה אישרה הממשלה את מתווה החזרה ללימודים ונתנה אור ירוק לחזרה ללימודים בישיבות, בעיקר ישיבות קטנות, אך גם בחלק מהישיבות הגדולות.

על פי המתווה, הותר ל-19 אנשים לעשות יחד פעילות בתחומי הלמידה והחברה, כך שחוגים ופעילויות נוער וחברה, כמו גם שיעורי תורה יכולים להתקיים בשטח פתוח ובכפוף למגבלות ה-2 מטר מאדם לאדם ובלבישת מסכות.

כאמור על פי ההגדרה של המתווה התירו חוגים ולבני נוער, מה שמתיר מעתה לקיים גם שיעורים של דף היומי ולימוד בישיבות גדולות וקטנות, לפי חלוקה של 19 בלימוד בשטח פתוח ולשוב הביתה בסוף היום מה שנותן הקלה גם לעשרות אלפי אברכי הכוללים.

 

כוללים ראשי כוללים אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד