י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחברים יהודים מכל העולם

ההילולא במירון: קוויטלא'ך ויציקת שמן 24 שעות חינם

הדלקה מרכזית, מעמד תפילה עולמי, מוקד קוויטלא'ך חינם ויציקת שמן במשך 24 שעות יום ההילולא בשליחות הציבור – פרטים ראשונים על הפעילות האינטנסיבית לקיום הילולת הרשב"י תחת מגבלות הקורונה

ההילולא במירון: קוויטלא'ך ויציקת שמן 24 שעות חינם
הדלקת הרבי מבאיאן צילום: קובי הר צבי

עסקני ציבור מרכזיים, כמו גם עסקני מירון ומתאמי פעילות המשטרה מול המגזר החרדי, פועלים מאחורי הקלעים לתכנון מעמד ההילולא הכי מוזר שידעה מירון ביובל האחרון. עשרות בודדים יפקדו ככל הנראה את ההר בשעות ההילולא, ותפקידם יהיה לעשות את המיטב כדי לחבר את מאות אלפי פוקדי הציון בשנים כתיקונם, למעמד הדלקה מרכזי ועוצמתי שינסה למלאות את החסר.

בשיחות לא רשמיות ניתן לשמוע על היוזמות המרכזיות, הכפופות כמובן לאישורים ברמות שונות. היוזמות מדברות בראש ובראשונה על "הדלקה מרכזית" על גג הציון, הדלקה שתועלה על ידי האדמו"ר מבאיאן האוחז בחזקת אבותיו, ויצטרפו אליה אישים נודעים שייקחו חלק פעיל במעמד התפילה ובשלבי האירוע שלפני ואחרי ההדלקה. ההדלקה תהיה בעצם האירוע העולמי המרכזי של ההילולא, כשלשם כך יוקצו משאבים מיוחדים שיאפשרו שידורים איכותיים בכלל ערוצי המדיה. אירוע ההדלקה המרכזית יתפרש על פני שעות ההילולא הראשונות, כשבשיאו יתקיים מעין אירוע "חאלק'ה לילדי ישראל", עם שירי רגש אופייניים שיבוצעו על ידי בעלי מנגנים. מסתמן כי לקראת סיום יום ההילולא, יתקיים שוב מעמד חתימה מרגש.

קודם להדלקה בפועל, יתקיים מעמד תפילה מרכזי שיכלול אמירת תהילים וסליחות מיוחדות לרגל המצב. את המעמד ינחו דמויות מובילות מצמרת היהדות החרדית.

מיטב המאמצים מושקעים בקידום שתי יוזמות בעלות חשיבות רבה:

1. הקמת מוקד קוויטלא'ך שיאפשר שיגור קוויטלא'ך אל ציון הרשב"י במהלך כל יום ההילולא ולפניו.

2. יצירת היתכנות ליציקת שמן אל מדורת ההדלקה המרכזית במשך 24 שעות ההילולא, בשליחות עשרות האלפים ותוך כדי הזכרת שמותיהם, כפי שנהגו בשנים עברו.

באם אכן תוכשר הקרקע ליוזמה זו, יהיה זה מעניין לחלוטין לראות את נהרות השמן הנשפכים בראש ההר ומחברים יהודים מכל קצוות העולם היהודי למדורה אחת יוקדת.

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד