כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המגיפה בשליטה?

ירידה דרמטית של כמאתיים חולים ביממה האחרונה

ברקע החזרה לשגרה בהדרגה, מנתוני התחלואה וההחלמה שמפרסם הבוקר משרד הבריאות נרשמת אופטימיות זהירה עם ירידה משמעותית במנין חולי הקורונה בישראל, לעומת מנין המחלימים שהולך ועולה 

ירידה דרמטית של כמאתיים חולים ביממה האחרונה
שוק רמלה אחרי החזרה לשגרה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

העקומה משתטחת לגמרי: משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) כי מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 6,329 - ירידה של 196 ב-24 השעות האחרונות. סך הכל נדבקו בישראל 16,193 בני אדם. בחסדי שמים המגיפה נמצאת תחת שליטה.

למרות הירידה החדה בנתוני התחלואה, מספר הנפטרים עולה. ע"פ הנתונים, מספר הנפטרים עלה ל-230 – עלייה של נפטר אחד ביחס למספר שפורסם אמש. מדובר בחולה קורונה בן 86, מבית האבות "יוקרה ביבנאל", שהלך הבוקר לעולמו בבית החולים פוריה. זהו הקורבן ה-22 מאותו בית האבות. הוא אושפז מאז ה-23 באפריל, וסבל ממחלות רקע רבות.

אחד הנתונים החשובים בקביעת אופן החזרה לשגרה הוא מספר המונשמים, וע"פ הנתונים שמפרסם משרד הבריאות, מספר המונשמים, עומד על 82 – אותו המספר שפורסם אמש וירידה של שני מונשמים ביממה האחרונה. מספר החולים במצב קשה עומד על 103 – לעומת 105 אמש. מספר המחלימים עומד על 9,593 ומוסיף להיות גבוה בהרבה ממספר החולים. 437 בני אדם החלימו ב-24 השעות האחרונות.

בתוך כך, מבית החולים רמב"ם נמסר כי במחלקת הקורונה מאושפזים שמונה בני אדם. כמו כן נרשם שיפור במצב הילדה החרדית בת ה-11 מאלעד והבחור בן ה-16 מצפת, המאושפזים בטיפול נמרץ ילדים בבית חולים רות לילדים ברמב"ם - השניים חזרו להכרה מלאה ונגמלו מהנשמה. עדיין בטיפול נמרץ להשגחה. כמו כן - בדיקות הקורונה של שניהם שליליות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד