כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מחקרים בעולם: הסיכוי להידבק באוויר הפתוח קטן פי 20

על פי מחקר שפורסם ביפן עולה כי הסיכוי להידבק באוויר הפתוח קטן כמעט פי 20 מאשר בתוך מבנים

מחקרים בעולם: הסיכוי להידבק באוויר הפתוח קטן פי 20
מנין תפילה ברחוב צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המחקרים שיקלו עוד את ההגבלות? מחקרים מהעולם מראים כי בשהייה בחלל פתוח, מחוץ לבית או למבנים סגורים, הסיכוי להידבק בקורונה או להדביק אחרים יורד משמעותית. לאור נתוני ההדבקה החיוביים גם כך שנרשמים בישראל נכון להיום, נראה על פי הנתונים שעולים כי ניתן לאפשר לאנשים לצאת בחופשיות לאוויר הפתוח, כל עוד הנחיות הריחוק החברתי יישמרו.

על פי מחקר שפורסם ביפן עולה כי הסיכוי להידבק באוויר הפתוח קטן כמעט פי 20 מאשר בתוך מבנים. המחקר מראה כי הדבקה בחלל פתוח פחות שכיחה פי 18.9 מאשר בתוך מבנים.

מחקר נוסף שנערך בסין עקב אחרי 318 שרשראות הדבקה שונות בנגיף הקורונה. מתוכן עלה ש-317 שרשראות הדבקה התרחשו בחללים סגורים, לעומת 1 בלבד שקרתה באוויר הפתוח.

ויש גם את הנתונים המעודדים בישראל, על פי הנתונים בישראל מקדם ההדבקה בישראל הוא כעת 0.52 בלבד. זהו נתון טוב מאוד – בכל מדד ובמיוחד בהשוואה ליתר מדינות העולם – שמשמעותו היא שכל שני חולים בישראל מדביקים אדם נוסף בלבד. כלומר – קצב הגידול לא מעריכי.

לאור זאת, נראה שיש לאפשר לאנשים לצאת לאוויר הפתוח ולהסיר את המגבלות על יציאה מהבית. כל זאת כמובן בתנאי שכללי הריחוק החברתי נשמרים – כשאנשים לא מתקהלים בצפיפות, מקפידים על מסכות ועל שמירת מרחק זה מזה. הכללים הללו מועילים למניעת הדבקה הרבה יותר מאשר סגר בבית.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד