כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מודד ומנטר באופן קבוע

התקנה שהצילה את חולי הסוכרת מהגעה למיון

אחד השינויים שאושרו במסגרת ועדת סל התרופות, הופך לקריטי במיוחד על רקע בהלת הקורונה, כיוון שהוא חוסך מחולי הסוכרת ביקור במיון • כל הפרטים

התקנה שהצילה את חולי הסוכרת מהגעה למיון
זריקה צילום: unsplash

בהלת הקורונה: בתי החולים והמרכזים הרפואיים השונים משקיעים מאמצים רבים על מנת לצמצם בתקופה זו ככל הניתן את ההגעה לשטחם, כשגם החולים/המטופלים משתדלים לדחות פרוצדורות שונות על מנת שלא להגדיל את סיכוייהם להידבק בנגיף הקורונה.

לפני מספר חודשים  פרסמה ועדת סל התרופות את מסקנותיה לשנת 2020, וכעת מתברר שאחת ההמלצות, הנוגעת לחולי סוכרת, חוסכת מהם הגעה מיותרת למיון ופוטרת אותם מהסיכון הכרוך בכך בימים אלו.

מד לניטור סוכר רציף (סנסור), מודד ומנטר את רמות הסוכר באופן קבוע 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע, מתריע על מצבי קיצון, ובמקרים מסוימים מאפשר מניעה של מצבי קיצון.

בעבר הותנתה הזכאות למד סוכר רציף, בהוכחת 2 מקרי קיצון של היפוגליקמיה בחדר המיון. הגעה למצב של היפוגליקמיה כאמור, היתה כרוכה ב"בילוי" של שעות בבית החולים.

בסל התרופות האחרון אושרה טכנולוגית מדידת סוכר רציפה לחולי הסוכרת על סמך תיעוד בדיקות במכשירי מדידה ביתיים. החולים ניגשים עם תיעוד תוצאות הבדיקות לרופא, ומקבלים את האישור המיוחל למד סוכר רציף.

התקנה החדשה הינה בשורה של ממש לחולים הן מבחינת הנוחות והן בהיבט הרפואי מאחר ומלכתחילה נדרש מהם להגיע למיון רק כשהם כבר נמצאים במצב מסוכן של היפוגליקמיה, על כל המשתמע. ועדת הסל בעצם התייחסה לטענות הסוכרתיים שטענו כי "כדי לחיות אנו צריכים למות פעמיים" ופטרה אותם משהייה במצב מסוכן כזה לאורך שעות ארוכות (זמן ההגעה למיון הבדיקות וכו') ובעצם מונעת את התמשכות התהליך.

כך או אחרת, כעת מתברר שתקנה זו מנעה מחולים רבים הגעה מסוכנת למיון בשיא משבר הקורונה, דבר שגם מקטין את סיכויי ההידבקות שלהם וגם מפחית עומסים מכתפי המערכת.

קורונה סוכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד