כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
משרד הביטחון מאשר

פריצת הדרך הישראלית למאבק בקורונה: הראשונה בעולם

לאחר ההודעה אתמול של המכון הביולוגי בנס ציונה על פריצת הדרך במציאת תרופה לנגיף הקורונה - משרד הביטחון מאשר כי אכן הדבר מצוי בתהליכים וכי מדובר בפיתוח הראשון בעולם מסוגו. יודגש כי מדובר בתרופה לחולי קורונה ולא בחיסון לכלל האוכלוסיה

פריצת הדרך הישראלית למאבק בקורונה: הראשונה בעולם
בנט וראשי המכון הביולוגי צילום: באדיבות המצלם

לאחר הודעתו הדרמטית של בנט, משרד הביטחון אישר לפני שעה קלה (שלישי) כי ביומיים האחרונים השלים המכון למחקר ביולוגי פיתוח פורץ דרך, בקנה מידה עולמי, של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה (SARS-COV-2). פריצת הדרך המדעית היא בשלושה פרמטרים עיקריים:

1. מדובר בנוגדן חד-שבטי (מונוקלונלי), חדש ומזוקק, עם שיעור נמוך במיוחד של חלבונים אחרים שעלולים לסכן את המטופל.

‏2. הנוגדן הוכח כמנטרל את וירוס הקורונה.

3. הנוגדן נבדק ספציפית על וירוס הקורונה האלים.

ככל הידוע, ועל פי פרסום מדעי מקיף מהעולם, המכון למחקר ביולוגי הינו הראשון בעולם שהשיג פריצת דרך בשלושת הפרמטרים הללו במשותף. ‏פעילותו האפקטיבית של הנוגדן שפותח במכון הביולוגי הוכחה ישירות על הנגיף האלים, תוך שימוש בניסיון רב השנים וביכולות הייחודיות של המכון ומדעניו. יצוין כי בימים אלה פועל המכון הביולוגי לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, שלאחריו יחל במגעים עם יצרניות תרופות בינלאומיות.

‏יודגש כי הישג מדעי זה הינו בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה וכי לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. עוד יצוין כי מדובר באבן דרך חשובה, שלאחריה תחל סדרת ניסויים מורכבת ותהליך אישור רגולטורי. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, שיימשך מספר חודשים.

נפתלי בנט משרד הביטחון חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד