י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהם הצעדים בהגשת תביעה של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית עשויה להסב כאב וסבל שאין להם שיעור. בהגשת תביעה, מבקשים להשיג לתובע פיצוי כספי בגין הפעולה הרשלנית שנעשתה. טיפול רפואי רשלני עשוי לכלול הימנעות מצעדים שבהם כל "רופא סביר" היה נוקט. רשלנות רפואית עשויה לכלול קיצורי דרך, אי קבלת הסכמה מדעת של מטופל, אי הצגת כלל אפשרויות הטיפול, הימנעות משליחה של נבדק או נבדקת לבדיקות מסוימות ועוד. עורך דין המומחה להגשת תביעות בעניין רשלנות רפואית מסביר מהם הצעדים הנכונים, בהגשת תביעה. כך מצליחים לבסס את התשתית הנאותה, שתוצג בפני בית המשפט או לחילופין, תאפשר להגיע להסכם המקובל על הצדדים מבחינת פיצוי כספי, עם מוסד רפואי או רופא, מחוץ לכותלי בית המשפט

מהם הצעדים בהגשת תביעה של רשלנות רפואית
רשלנות רפואית צילום: pixsabay

פגישה עם לקוח והבנת פרטי המקרה בכלליות

עו"ד רשלנות רפואית מיטיב לדעת כי לא כל תוצאה עגומה או אפילו טרגית, מחייבת בהכרח התקיימות התנאים לרשלנות רפואית. מכיוון שכך, חיוני שעורך הדין ייפגש עם הלקוח על מנת לקבל ולשמוע את פרטי המקרה, בקווים כללים אך מלאים ככל שניתן. אפשרי כי הלקוח יהיה מי שנפגע בעצמו מהרשלנות או שמדובר בבן משפחה קרוב (או אפוטרופוס). במהלך הפגישה ישאל עורך דין שאלות שכל מטרתן להבהיר מהן תחושות הנפגע, הכאב והסבל אך גם, חשוב לא פחות, להבין את עובדות המקרה. ככל שהפרטים מתבהרים, שמים תחושות ורגשותבצד אחד ואת הפרטים והעובדותבצד שני. 

הכנת תשתית ראייתית מבוססת מסמכים ועובדות

השלב הבא, הינו להכין תשתית ראייתית וביסוס, שיוצגו לאחר מכן בבית המשפט ובכתב התביעה. עורך הדין מסייע באיסוף נתונים, על פי מיטב ניסיונו בתקדימים ובפסיקות בית המשפט בנושאי הרשלנות הרפואית. על מנת להתקדם הלאה,תבוצע הכנת תיק מפורט ובו למשל, סיכומי רופא, סיכומי אשפוז, הפניות, תיאורי בדיקות שנעשו. הלקוח שמגיש תביעה יוכל למסור לעורך הדין ייפוי כוח וויתור על סודיות רפואית, על מנת שעורך הדין יסייע ככל הדרוש בהכנת התשתית. במידת הצורך, תיעשה פניה למוסדות רפואיים עם בקשה למסירת מסמכים וגילוי עובדות הקשורים לעניין.

הכנת חוות דעת רפואית, מטעם התביעה

משרד עורכי דין הבקיא בהגשת תביעות רשלנות רפואית עובד בצמוד עם מומחה או מומחים רפואיים. מומחה רפואי הינו לרוב רופא בכיר, כגון מנהל מחלקה או סגן מנהל מחלקה, בעל התמחות הקשורה עם התביעה שעל הפרק. למשל, אם מדובר ברשלנות רפואית בלידה, אפשרי כי המומחה יהיה גניקולוג בכיר בעבר או בהווה. אם מדובר ברשלנות בטיפול כגון ניתוח פלסטי, חוות הדעת תוכן על ידי כירורג או פלסטיקאי. בהכנת חוות הדעת יצרף המומחה מידע חשוב. למשל, מה היה ראוי לעשות או מה היה ראוי להימנע מלעשות, על מנת להימנע מהתוצאה העגומה. המומחה יוכל להוסיף נתונים רפואיים, סטטיסטיקות ואסמכתאות מספרות רפואית.

הגשת התביעה לבית הדין, בהתאם לנהלים

עורך הדין יגיש תביעה לבית המשפט, בהתאם לכל הנהלים הדרושים. עוד לפני כן, יקבל הלקוח מידע לגבי אפשרויות להתנהלות בבית המשפט, סכום התביעה שאפשר לדרוש על פי מאפייני המקרה, גיל הנפגע, כימות כאב וסבל, אובדן אפשרויות השתכרות.

ייצוג משפטי בהליכים הנדרשים, בבית המשפט ומחוצה לו

לאחר הגשת התביעה, יעדכן עורך הדין את הלקוח בשלבי הטיפול. עורך הדין ימשיך וייצג את התובע בבית המשפט ומחוצה לו, למשל בהתדיינות עם נציגיהמוסד הרפואי או עורך דינם.  יכולתו של הרופא המגיש תביעת רשלנות רפואית, בהצגה ראויה של הדברים בפני בית המשפט, הינה בעלת משקל רב בהשגת התוצאה הרצויה– הכרה ברשלנות ומתן פיצוי.

רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד