כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא מה שחשבתם

משרד הבריאות מאשר: כפפות חד פעמיות מזהמות

אמש אישר משרד הבריאות באופן סופי את הטענה כי כפפות חד-פעמיות לא רק שאינו יעיל מפני הידבקות בקורונה, הוא אף מעלה את הסיכוי להעברת הנגיף לאחרים

משרד הבריאות מאשר: כפפות חד פעמיות מזהמות
כפפות ומסכה צילום: pixabay

משרד הבריאות עדכן אתמול באופן סופי כי שימוש בכפפות אינו מומלץ. במכתב פנימי ששלחו פרופ' איתמר גרוטו ופרופ' סיגל סדצקי לבתי החולים ולקופות החולים, הם ציינו כי "שימוש בכפפות אינו מומלץ בשל הסיכוי לזיהום של הכפפות".

במכתב ששלחו, כתבו גרוטו וסדצקי, כי במצבים שבהם נדרשת עבודה עם כפפות, כמו בעת הכנת מזון או בעבודה עם אנשים במקצועות טיפוליים "יש להקפיד על החלפת הכפפות בתדירות גבוהה ובין לקוח ללקוח".

השימוש בכפפות חד־פעמיות בקרב הציבור הרחב אינו מגן מפני העברת זיהומים ואף עשוי לעשות את ההפך, מסבירים מומחים, זאת - למרות המלצת אנשי המקצוע.

משרד הבריאות נמנע מלפרסם המלצה לציבור בנושא. וכך בבתי ספר, בחנויות ובמקומות נוספים, אנשים משתמשים בכפפות באופן שלא מגן מפני זיהומים, עשוי לגרום להעברת זיהומים ואף מזהם את הסביבה.

אסף יזדי, סמנכ"ל במשרד להגנת הסביבה, פנו למשרד הבריאות בנושא שמעלה בעיה נוספת הנוגעת לשימוש בכפפות - זיהום הסביבה, במכתב לפרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כתב "אבקשך שתצא לציבור הנחייה משירותי בריאות הציבור להפסיק את השימוש בכפפות חד־פעמיות".

לדבריו, אנשים שמשתמשים בכפפות אינם משליכים אותן לפח האשפה. לדברי פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "שימוש בכפפות ללא צורך בקהילה יכול להגדיל את הסיכון להעברת זיהומים, כולל קורונה, עקב היעדר שטיפת ידיים במים ובסבון". במשרד הבריאות סירבו להתייחס לעניין.

כפפות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד