כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המתווה של המסעדנים: אלכוג'ל על השולחנות ותפריטים חד פעמיים

המסעדות מתכוננות לחזור לשגרה: איגוד המסעדות הישראלי שיגר בתחילת השבוע מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן, ובו פירוט הצעדים שבכוונתם לנקוט על מנת לשוב לפעילות ב-15 במאי – חודש לפני תאריך היעד אותו הציבה הממשלה

המתווה של המסעדנים: אלכוג'ל על השולחנות ותפריטים חד פעמיים
מסעדה סגורה בשל הקורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במסמך ששלחו באיגוד המסעדות הישראלי לשר הבריאות יעקב ליצמן, הציגו המסעדנים את הצעדים שהם מתכוונים לנקוט. לדבריהם, הם יינקטו בכל ההנחיות הכי מחמירות של משרד הבריאות.

המסעדנים התחייבו לשמור על היגיינה במטבחים. כמו כן, העובדים יתחייבו לעטות מסכות לכל אורך המשמרת ולא יורשו להיכנס לשטח המסעדה אם בעת המדידה בכניסה יתברר כי יש להם חום גבוה. העובדים אף יתושאלו באופן יום-יומי על מצב בריאותם כדי למנוע את הרחבת התחלואה.

גם בקשר הישיר מול הלקוחות צפוייה להיות הקפדה יתרה על הכללים ועל ההנחיות – ובראשם ריחוק בין הלקוחות. המלצרים יגישו את האוכל והשתייה כשכפפות על ידיהם, ובכל שולחן יוצב אלכוג'ל לחיטוי ידיים. בנוסף, המוצרים המוצעים למכירה יוצגו בלוח מרכזי או לחלופין – יוגשו לשולחנות תפריטים חד פעמיים.

בתוך כך ובמקביל, בתל אביב כבר מתכוננים בשטח לפתיחתם המחודשת של המסעדות והברים המאפיינים אותה כל כך, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ערך סיור בברים ובמסעדות שעתידים להיפתח בקרוב. הוא סיפר על ההכנות של בעלי העסקים ביחד עם העירייה: "אנחנו מתכוונים להראות שאפשר לחזור למסעדות ובמקביל לשמור על כל הנחיות ההיגיינה, הריחוק החברתי והמיגון האישי".

עוד הוסיף חולדאי שהמטרה העיקרית היא להחזיר לעבודה את כל מועסקי הענף בעיר, שלדבריו מונים כ-70 אלף תושבי תל אביב. "ברגע שנראה פתרונות – זה ייתן למקבלי ההחלטות ביטחון גדול יותר לפתוח מהר יותר את המסעדות", סיכם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד