כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מנין המתים והנדבקים מטפס

השאננות השבדית מתחילה לגבות מחיר כואב

לעומת שאר מדינות אירופה, בשבדיה לא נקטו בהוראות והנחיות מחמירות כדי למנוע את התפשטות הנגיף והתוצאות מתחילות להיראות בשטח. מנין המתים נושק ל-3000 והנדבקים ל-24 אלף | ישנו ילד בן 10 שמת, לא ברור עדיין אם מהנגיף או סיבוך אחר

השאננות השבדית מתחילה לגבות מחיר כואב
אילוסטרציה צילום: pixabay

שבדיה מתקרבת למספרים גבוהים של 3,000 מתים מנגיף הקורונה עם 87 קורבנות חדשים אתמול (רביעי), כולל ילד מתחת לגיל עשר, אך לא ברור עדיין האם הילד מת מהנגיף.

המדינה הסקנדינבית, שנקטה בגישה רכה מאד בכל הנוגע להתמודדות עם הנגיף, דיווחה אתמול על 87 מקרי מוות נוספים, לעומת 85 קורבנות יום קודם (שלישי), עם מעל 24,000 נדבקים.

"אנחנו מתחילים להתקרב ל -3,000 מתים, מספר גדול במיוחד", אמר אפידמיולוג המדינה אנדרס טגנל במסיבת עיתונאים. ביניהם, על פי העיתון 'אפטונבלדט', ילד מתחת לגיל עשר שאושפז בטיפול נמרץ ומת. טגנל מסר לעיתון כי הוא חוקר את המוות, אך לא אישר אם היה זה כתוצאה מנגיף הקורונה.

אנדרס הוסיף כי היה סיכון מינימלי לילדים ומקרים ברחבי העולם כמעט לא קיימים אצל ילדים. ואלה שנמצאו עם הנגיף היו בתנאי בריאות מאד לא טובים, כזכור שבדיה לא הטילה סגר חזק כפי שהיה בכל מקום אחר באירופה, במקום זה היא הלכה על הגישה המבוססת על "עקרון האחריות". שוודיה איפשרה לבתי ספר עבור ילדים עד גיל 16 להישאר פתוחים, בתי קפה, ברים, מסעדות ועסקים נשארו פתוחים תוך כדי הפצרה באנשים ועסקים לכבד את ההנחיות של התרחקות חברתית. אך כנראה שהשיטה לא ממש פעלה.

הגישה השוודית קיבלה ביקורת הן מקומית והן בעולם, שיעור התמותה בשוודיה עומד על 291 מתים על כל מיליון תושבים, נתון גבוה בהרבה משיעור המוות של נורבגיה עם 40 מתים לכל מיליון, שיעור המתים של דנמרק הוא 87 לכל מיליון אנשים, או של פינלנד עם 45 מתים לכל מיליון איש.

כמעט תשעה מכל עשרה נשאלים (87 אחוזים) ציינו בסקר שנערך השבוע בשוודיה כי הם שומרים 'השבוע' מרחק גדול מאנשים אחרים, בחנויות, מסעדות ובתחבורה ציבורית, לעומת 72 אחוזים בשבוע שעבר.

קורונה שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד