י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא בפעם הראשונה

ניפץ וניסה להצית את המסעדה הכשרה ונלכד

מסעדת כרמל המפורסמת באמסטרדם, מעליה מתנוסס בגאון דגל ישראל, סובלת מהתנכלות בשנים האחרונות, ביום שישי חוותה המסעדה מתקפה חמישית בתוך שנתיים וחצי, על ידי מוסלמי קיצוני שכבר הזיק בעבר למסעדה ושוחרר על ידי ביהמ"ש

ניפץ וניסה להצית את המסעדה הכשרה ונלכד
מסעדת כרמל הכשרה באמסטרדם צילום: באדיבות המצלם

מבקש מקלט סורי אשר ניפץ את שמשות החלון של מסעדת 'הכרמל' בבעלות יהודי ישראלי לשעבר בשנת 2017 בעיר אמסטרדם - הולנד, נעצר שוב בגין ניפוץ חלון בזמן שהחזיק מצית בידו השניה.

ביום שישי בבוקר נעצר סאלח עלי, בן ה-31, מחוץ למסעדת הכרמל, כשהשוטרים נעזרים בריסוס גז פלפל לעברו בכדי להכניעו, כך דיווח האתר 'Het Parool'. הוא השתמש בצינור מתכת כדי לנפץ את חלונות המסעדה והחזיק בידו מצית.

הוא סירב להרפות מהצינור והמצית גם כאשר המשטרה עצרה אותו, כך נמסר בהודעת המשטרה. היא כינתה את פעולותיו של עלי "וונדליזם". (לא ברור למה לא כינתה את האירוע "אנטישמיות"). התקיפה הייתה המקרה החמישי של וונדליזם או הצקה לאותה מסעדה בשנתיים וחצי האחרונות.

כזכור, בינואר השנה דיווחנו על הנחת מטען דמה בפתח המסעדה היהודית 'כרמל', מה שגרם לבהלה רבה במקום. בהתחלה נחשד כי מדובר במטען אמיתי וכוחות המשטרה הרבים שהוזעקו למקום סגרו את הרחובות הסמוכים למסעדה. לאחר שהתברר כי מדובר במטען דמה ואין כל סכנה מיידית, נפתח המקום חזרה.

בדצמבר 2017 החליט ביהמ"ש בהולנד לשחרר את אותו מוסלמי שניפץ בחמת זעם את חלונות המסעדה באמצעות דגל פלסטין ביהמ"ש קבע כי מעשהו מוגדר כ'וונדליזם'.

במרץ 2018 המסעדה הותקפה על ידי אלמוני שניסה לנפץ את החלונות הקדמיות. נגרם נזק לחלון אחד. כמה חודשים לאחר מכן נעשה ניסיון נוסף לפגוע במסעדה הכשרה, אחר הוא לא צלח.

הבעלים של המסעדה, סמי בר און ובנו דניאל, סיפרו בעבר ל'בחדרי חרדים', כי המשטרה התקינה מצלמות משני הצדדים של המסעדה הפועלות 24/7. סמי ענה לשאלה, האם הוא מתכוון להתקין סורגים כדי להגן עליו ועל הלקוחות, "למה מה קרה אני בבית סוהר? ממי אני פוחד?", השיב והוסיף, "גדלתי בשכונה ד' בבאר שבע. לא לימדו אותו לעשות חשבון לאף אחד, ואני לא עושה חשבון לאף אחד".

מסעדת כרמל אמסטרדם תקיפה אנטישמית אנטישמיות בהולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד