ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מגמדים את הפרשה

בפרקליטות מגיבים לחשיפת השיחות: פרסומים מעוותים

אחרי חשיפת הקלטה מטרידה של מנדלבליט ואשכנזי המעלה חשד לשיבוש חקירה, בפרקליטות המדינה מגיבים ואומרים כי הפרסומים מעוותים ואינם משקפים את הדברים כהווייתם

בפרקליטות מגיבים לחשיפת השיחות: פרסומים מעוותים
אביחי מנדלבליט/גבי אשכנזי צילום: אוליבר פיטוסי/מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות תמליל השיחה בין אביחי מנדלבליט לגבי אשכנזי, שחשפה העיתונאית אילה חסון ב'ערוץ 13' ואשר הוגדרה על ידי שר המשפטים כ'רעידת אדמה של ממש', בפרקליטות המדינה בה מכהן בימים אלה מנדלבליט כמ"מ הפרקליט הראשי מגיבים.

בהודעה שיצאה מטעמם הדוברות לאור פניות כתבים, נכתב כי "השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, היתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו".

"במהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר".

עוד הוסיפו כי "בניגוד לפרסומים שונים, כל הנוגעים בדבר סברו בשעתו כי אין אפשרות משפטית לפנות לביהמ"ש על מנת לעשות שימוש בשיחה במסגרת החקירה, מאחר שזו אפשרות שקיימת רק לגבי עבירות מסוג פשע חמור. החקירה לא עסקה בעבירות מסוג זה".
 
לסיום הזימו את "הפרסומים במהלך סוף השבוע האחרון" והוסיפו כי "הם מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהווייתם".

"מכל מקום, אנו שבים ומבהירים כי פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית", לשון התגובה.

נזכיר כי העיתונאית איילה חסון חשפה במהלך השבת ב'ערוץ 13' תמליל שיחה בין אביחי מנדלבליט לגבי אשכנזי בנושא פרשת הרפז מה שמעלה חשד לשיבוש חקירה.

למרות צו איסור הפרסום של אותה הקלטה השוכבת בכספת בפרקליטות כבר כמה שנים, היושר וההגינות גברו על העיתונאית הוותיקה שחשפה כי באותה הקלטה מפלילה לכאורה, נשמע מנדלבליט - אז הפרקליט הצבאי הראשי, אומר לגבי אשכנזי הרמטכ"ל דאז: "אני אסגור לך את העניין, אני אדאג שהסגנית שלי תסגור את זה, אדאג ששוקי למברגר יטה את הכף לטובתנו". גבי אשכנזי משיב: "המפכ"ל איתנו דואג לנו". הכוונה למפכ"ל דאז דודי כהן.

חבריה לאולפן הופתעו, כתב המשפט אביעד גליקמן הגיב והזהיר אותה כי "זו האזנת סתר". חסון הגיבה מצידה ואמרה: "אני מודעת לזה שעברתי על החוק".

בנוסף חשפה חסון מפי גורמים במשרד המשפטים כי פרקליט המדינה עד לאחרונה שי ניצן, נכנס למחשב של משרד המשפטים אחרי הפרישה. היא הציגה צילומסך המציג את כניסתו למחשב בתאריך 7.4, לפני כחודש. לדבריה, מדובר במערכת מיילים עם כל החקירות וכל מה שקשור במשרד הזה. "מדוע הוא נכנס מעניין מה סיקרן אותו?", תהתה אילה חסון ללא תשובה.

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לפרסום בדף הפייסבוק שלו כתב: "מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש" ובישר כי "החלטתי להפגש מחר בבוקר עם מבקר המדינה ולבקש ממנו להיכנס לעובי הקורה. פשוט – אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת". כלומר הפגישה תתקיים על פי המתוכנן היום (ראשון).

פרקליטות המדינה אביחי מנדלבליט גבי אשכנזי איילה חסון פרשת הרפז שיבוש חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד