כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתחייבים לאכוף את ההנחיות

מפעילי מחנות הקיץ דורשים לקיים אותם גם השנה

מפעילי מחנות הקיץ בניו יורק דורשים מהרשויות במחוז סאליבן לאפשר להם גם השנה לקיים אותם, תוך שהם מתחייבים במכתב לנהוג על פי הנחיות משרד הבריאות בכדי למנוע התפשטות הנגיף | בינתיים מנהלת המחוז מתנגדת בתוקף

מפעילי מחנות הקיץ דורשים לקיים אותם גם השנה
מחנה שלווה באבוב צילום: אידישע טגליכע נייעס

יותר מ-50 מארגנים של מחנות קיץ חרדיים לוחצים על גורמים רשמיים בניו יורק לאפשר להם לפתוח את המחנות לאלפי ילדים חרדים תוך מספר שבועות בלבד, למרות מגיפת הקורונה.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח כי איגוד מפעילי המחנות החרדיים בברוקלין כתב מכתב לפקידים של מחוז סאליבן והפציר בפניהם לאפשר למחנות הקיץ להיפתח בסוף חודש יוני, בבקשה גם נאמר שהם מבקשים מהם לא לפנות למושל קואומו בנוגע לסגירת המחנות.

במכתב נאמר, "אנו כותבים את הדברים כדי להקל מנציגי מחוז סאליבן להבין אותנו לגבי תוכניות מחנה הקיץ להפעלה בקיץ הקרוב, ולא לשלוח מכתב למושל קואומו ובו בקשה כי מחנות הקיץ לא יורשו לפעול בקיץ במחוז סאליבן".

במכתב מיום ה-5 במאי הבטיח הארגון שהמחנות "יתנהלו אחרת בקיץ הנוכחי" בגלל ההתפרצות הקטלנית של נגיף הקורונה.

"כל הילדים ואנשי הצוות ייבדקו לפני שהם מגיעים למחנות" נאמר במכתב, "המקום יהיה תחת הסגר ללא הגעת מבקרים מבחוץ, אנשי הצוות לא יכלו לצאת מהשטח בימי החופש שלהם."

אם חלילה תתרחש התפרצות של הנגיף אצל הילדים, הארגון התחייב שהחולים לא יפונו לבתי החולים המקומיים כדי לא להביא לקריסתם, אלא הם יעברו לבתי חולים בעיר על ידי מתנדבי ארגון הצלה. הארגון מתכונן לא לפתוח מחנות קיץ בהם הילדים חוזרים לביתם, אלא לפתוח רק כאלה שהילדים נשארים ללון במחנה.

על פי אתר 'המודיע' בשפה האנגלית מנהלת מחלקת הבריאות של מחוז סאליבן, ננסי מקגרו, אמרה למפקחי העירייה כי היא מתנגדת לפתוח מחנות קיץ כלשהם במחוז השנה. "המלצתי עד לנקודה זו היא שאנחנו לא פותחים לנוכח הנסיבות הקיימות", אמרה מקגרו בתחילת החודש. השאלה היא האם לאחר ההתחייבות של ראשי המחנות לאכוף את ההנחיות, כן תותר פתיחת המחנות, נמתין ונראה.

מחנות קיץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד