י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבק בהתפשטות הנגיף

פיתוח ישראלי חדש: המערכת תזהה התקהלויות אסורות

ישראלי בשם נדב לבל, פיתח תוכנה מיוחדת שיכולה לזהות התקהלויות אסורות בזמן אמת ולהתריע עליהן. "המטרה היא לא לעשות כסף מזה - אלא לעשות פשוט שירות חשוב לציבור בנקודה שאין לה מספיק מענה כרגע"

פיתוח ישראלי חדש: המערכת תזהה התקהלויות אסורות
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

בימים האחרונים המשק מתחיל לשוב לפעילות, כך גם מערכת החינוך נפתחה כבר יחד עם הקניונים והשווקים, מה שיכול לגרום לכך שייווצר התקהלויות אסורות. מערכת חדשה שיצר מפתח התוכנה נדב לבל, תזהה ותתריע בזמן אמת על אי שמירת מרחק במרחב הציבורי. המערכת תוכל לאתר את ההפרות באופן אוטומטי ותאפשר אכיפה יעילה יותר.

ראש הממשלה הציע בהצהרתו בשבוע שעבר "להתקין חיישנים שיזהירו כמו במכונית כשהמרחק קטן מדי". אך המערכת שפיתח לבל כלל לא זקוקה לחיישנים - היא מנתחת את התמונה שמפיקות גם ככה מצלמות האבטחה. מערכת שמירת המרחק היא למעשה תוכנה שהמתקין יכול לקבל על כונן נשלף פשוט, והיא מתחברת למצלמות האבטחה המותקנות בעסק או במוסד הציבורי.

בכדי למנוע תקיפות האקרים ומטעמי בטיחות, המערכת יכולה לעבוד גם ללא חיבור לרשת, כשאחראי ממונה יושב וצופה בה כדי לאתר הפרות מרחק.

עם זאת, לקוח שדווקא כן מעוניין בחיבור לרשת, יוכל לקבל התראות אוטומטיות לטלפון הנייד מיד כשהמערכת תזהה כי שני אנשים או יותר עומדים קרוב מדי זה לזה. בנוסף, ניתן גם להגדיר שברגע שמאותרת הפרת מרחק אז תופעל כריזה ייעודית.

לבל הסביר כי הפעלת המערכת פשוטה "ההפעלה פשוטה ביותר, הקשה כפולה על התוכנה במחשב, המערכת עובדת על זיהוי בני אדם - היא לא מזהה אותם ספציפית, אלא מאתרת דמות של אדם. זה יכול להתחבר לכל סוג של מצלמת אבטחה, בין אם מחוברת ב-USB או ברשת אלחוטית. בכוונה בניתי את זה באופן פשוט וגמיש שיכול להתאים לכל לקוח".

לפני קצת יותר משבועיים החליט לבל לפתח את המערכת וכעת מקיים פיילוט למערכת בעסקים קטנים נבחרים על מנת לטייב את המערכת ולהכין אותה להתקנה גם במוסדות גדולים."המטרה היא לא לעשות כסף מזה - אלא לעשות פשוט שירות חשוב לציבור בנקודה שאין לה מספיק מענה כרגע".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד