י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלושת ימי הגבלה במירון

הוראה באמשינוב: חלאק'ס בערב חג השבועות

בחסידות אמשינוב הורו לחסידים בשם האדמו"ר כי היות והשנה אי אפשר להגיע למירון - יש לערוך השנה את מנהג החלאק'ס לילדי השלוש דווקא בערב חג השבועות 

הוראה באמשינוב: חלאק'ס בערב חג השבועות
הרבי מאמשינוב בעריכת טיש יארצייט צילום: די וואך

מעמדי החלאק'ס בל"ג בעומר השנה בצל הר מירון הסגור לבאים גרמו לעגמת נפש רבה בקרב המשפחות והילדים המחכים למעמד כמידי שנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מאמשינוב, שמקפיד להורות לחסידיו לקיים את מנהג החלאק'ה על ציון רשב"י דווקא ביום ל"ג בעומר לאלו שלא חוגגים ביום הולדת, הורה השנה לקיים את המנהג בשלושת ימי ההגבלה הסמוכים לחג השבועות.

בחסידות הוציאו הערב (ראשון) הוראה לחסידים בשם האדמו"ר ולפיה במידה ולא תתאפשר הגעה למירון בל"ג בעומר, כפי שאכן קורה השנה, אין לקיים השנה כלל את המנהג ביום זה וטקסי החלאק'ה יידחו לערב חג השבועות ויתקיימו אז על ציון הרשב"י.

ההחלטה היא שאין עניין לעשות חלאק'ה בספירת העומר אם זה לא נערך בציון בל"ג בעומר כפי הקפדתו של האדמו"ר כל השנים, אלא לעשות את זה בשלושת ימי הגבלה בציון הרשב"י. 

בתוך כך, ישיבת אמשינוב בעיר ביתר עילית פתחה את זמן קיץ למחרת ראש חודש אייר. אחרי מספר ימים הופיעו שוטרים במקום, ככל הנראה בעקבות הלשנה של אחד השכנים ופיזרו את הנוכחים.

האדמו"ר הגיב על כך וביקש למסור הודעה לכלל השכנים בזה הלשון: "יהודי שמפריע ללימוד התורה, אלוקים משלם לו כגמולו לא רק בעולם הבא, אלא גם בעולם הזה".

אמשינוב חלאק'ה ל"ג בעומר ערב חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד