כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המלוניות, החופים ומתקני הכושר

לאישור הממשלה: ההגבלות שצפויות להתבטל

לאישור הממשלה: תבוטל המגבלה על שימוש במתקני כושר וכן יבוטל החיוב בבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל • השר ארדן: "מה ההיגיון להותיר את האיסור על שהייה בחופי הים? אני קורא למשרד הבריאות לתקן את העיוות"

לאישור הממשלה: ההגבלות שצפויות להתבטל
בר מצווה במלון קורונה צילום: באדיבות המצלם

בדיון טלפוני שהתקיים אחר הצהריים (ראשון) התבקשו השרים לאשר הצעה לביטול המגבלה על שהייה בגנים ציבוריים. ההצעה כללה את השארת המגבלה על שהייה באזור של מתקני כושר המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר, אך השרים התנגדו לכך. בשל כך, ועל רקע בקשות נוספות להקלות בהנחיות, תתכנס הממשלה ב-21:00 לישיבת ועידה טלפונית.

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הפסיק בשלב מסוים את המשאל בכדי לתת הבהרות לשרים בכמה נושאים. השר אופיר אקוניס העיר שלא ברור מדוע אי אפשר להשתמש במתקני ספורט בפארקים כאשר בקושי יש נדבקים חדשים. "יש לתקן את הנוסח", אמר. השרים אמיר אוחנה ואלי כהן הצטרפו לבקשה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הוסיף: "זה מוצדק ונכון, אבל מה ההיגיון להותיר את האיסור על שהייה בחופי הים והרחצה בהם? אני קורא למשרד הבריאות לתקן את העיוות הזה. לא ניתן לאכוף את התקנות הקיימות ולהסביר את ההיגיון שבהן. יש לאשר את פתיחת עונת הרחצה".

כאמור, בשל התנגדות השרים הממשלה תתכנס לישיבה טלפונית נוספת בשעה 21:00 בערב. עוד נושא שיעלה הערב בישיבת הממשלה הוא נושא החיוב בידוד לחוזרים מחו"ל במלוניות, עד עכשיו כל החוזרים מחו"ל נדרשו לשהות בבידוד במלוניות, והערב תעלה לאישור ההצעה להתיר את האפשרות לקיים בידוד בבית המגורים או במקום אחר.

כמו כן, יתאפשר למי שכבר שוהה במתחם בידוד מטעם המדינה לצאת מהמלון ולהשלים את הבידוד כאמור. על פי ההצעה, הצעד יבוצע מתוך הבנת הקושי הנגרם לחוזרים מחו"ל העוברים ישירות לבידוד ללא עצירות ביניים לטובת הצטיידות, ביקורי משפחה וכדומה.

האכיפה על החוזרים מחו"ל תבוצע ע"י המשטרה. המשטרה תפעיל תחת אחריותה 250 מפקחים ממשרד הפנים, שיבצעו "ביקורי בית" באמצעות כלי הרכב וסיוע משטרתי נוסף. בכך תאמץ הממשלה את המודל שהציע השר ארדן, שיאפשר פיקוח מוגבר על החוזרים מחו"ל שיימצאו מעתה בבידוד ביתי

הטיפול בשבים בשדה התעופה יחולק בין משרד הביטחון, משרד הבריאות ורשות שדות התעופה. המשטרה תהיה אחראית להיות נוכחת בכל תהליך הקליטה והשינוע של המגיעים, ולסייע במידת הצורך גם לרשויות האחרות. החוזרים לארץ יגיעו לבידוד ביתי במונית או בכלי רכב פרטי.

אלה שאין להם אפשרות לבידוד ביתי, משרד הביטחון ימשיך להיות אחראי להם באמצעות פיקוד העורף להעביר אותם לבידוד במלוניות

ההצעה שעליה חתומים השר ארדן ושר הבריאות יעקב ליצמן באה בעקבות ההבנה כי מעט מאוד מהחוזרים מחו"ל התגלו כנשאים, בדברי ההסבר נכתב כי מהנתונים שנאספו עד כה, 1% מהחוזרים מחו"ל מאובחנים כנשאים או כחולים. צוין שאוכלוסיית החוזרים מחו"ל מסוף אפריל מתאפיינת בעיקר באנשים מבוגרים או משפחות שברשותם דירות משלהם. לכן מוצע להקל, ולא לחייב אותם להגיע למלוניות בידוד, עוד הוצע כי החוזרים מחו"ל יגיעו למקום הבידוד שלא בתחבורה ציבורית, למעט מונית בכדי למנוע הדבקה.

עוד סיבה שבגללה יבוטל החיוב בידוד במלוניות הוא בגלל העלויות הגבוהות, בדיונים שהתקיימו הוערך שהארכת התקנה לשעת חירום בחודש פעילות נוסף תעלה כ-230 מיליון שקל, דבר ש"מחייב בחינת חלופות לקיום בידוד ביתי". בעקבות כך משרד האוצר ושר הביטחון נפתלי בנט ביקשו לבטל את חובת הבידוד במלוניות.

קורונה כושר מלונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד