כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תופעה מדאיגה

קיבלו תשובה שלילית אבל עדיין סובלים מהתסמינים

דיווחים המגיעים מרחבי העולם מראים על תופעה חדשה שמתלוננים עליה חולים רבים ברחבי העולם • החולים טוענים כי הם סובלים מתסמיני קורונה שאינם נפסקים במשך שבועות ארוכים ולעיתים אף חודשים

קיבלו תשובה שלילית אבל עדיין סובלים מהתסמינים
מרפאת הקורונה של מכבי צילום: יח"צ

על פי הדיווח, החולים סובלים מחום גבוה, תשישות קיצונית, זיכרון מעורפל, שיעול וקשיי נשימה - אך אין תרופה או טיפול מומלץ למצבם, פרט למנוחה, צריכת נוזלים ונטילת תרופות להורדת חום. כאשר אותם חולים ביצעו בדיקת קורונה ראשונה חלקם נמצאו חיוביים לנגיף, אך בהמשך אובחנו כשליליים ובינתיים ממשיכים לסבול מאותם תסמינים.

רבים מאותם חולים מיואשים מהמצב ומודאגים מכך שאינם יודעים מתי הכאב יחלוף וגם סריקות ובדיקות נוספות שביצעו לא הצליחו לחשוף בעיות נוספות, חלקם אף חוששים שפיתחו זיהום משני כתוצאה מהנגיף. "אני חושב שזה שקוף, אבל אני לא בטוח", אומר חולה עם חום מתמשך לרשת NBC. "זה מרגיש בלתי נגמר, אני אובד עצות".

עוד חולה בתופעה הזו היא קייט פורטר, בת 35 ממסצ'וסטס שבארה"ב, היא סובלת כבר 50 יום מחום שמלווה בתשישות קיצונית ופגיעה בזיכרון. בבדיקת הקורונה הראשונה שביצעה, היא נמצאה כחיובית לנגיף. בהמשך נדבקה שוב ונמצאה שלילית לקורונה - אך התסמינים נמשכו ביתר שאת.

"אני יודעת שזה נשמע מטורף", היא אומרת, "אבל אני חוששת שזה יישאר ככה. גם אם ארגיש טוב פתאום בשעות אחר הצהריים, החום והעייפות יחזרו. זה קורה שוב ושוב, כמו משחק בנפש. אני אבודה, הכאב הזה לא נגמר". פורטר מסתגרת בביתה יחד עם בתה בת ה-12 שסובלת גם היא מתסמינים דומים.

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס אוספת נתונים על נגיף הקורונה מכל רחבי העולם ע"פ הנתונים שהיא מפרסמת, יותר מ-180,000 אנשים בארה"ב החלימו מנגיף הקורונה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מחשיב אדם כמחלים אם חלפו שלושה ימים מאז שחווה חום גבוה ללא סיוע תרופתי ואם חל שיפור בתסמינים נשימתיים כמו שיעול או קוצר נשימה.

בדיקות קורונה שנמצאות שליליות יכולות לאותת על התאוששות, אך גם יכולות להיות לא מדויקות. זה מה שמדאיג את אותם אנשים שחווים תסמיני קורונה מובהקים, אך נמצאים שליליים וממשיכים לסבול מהסימפטומים.

אנדרו דומונט, בן 32 מסיאטל, נמצא גם הוא שלילי לנגיף לאחר שביצע בדיקה ראשונה שיצאה חיובית. חודשיים מאז חלה לראשונה, דומונט עדיין סובל מקהות חושים ומקוצר נשימה – שבעקבותיהם פקד את חדר המיון פעמיים בשבוע האחרון. סריקות CT וצילומי רנטגן בריאה לא הראו זיהומים נוספים.

דימונט שיתף את המקרה שלו בטוויטר ומאז הוא מקבל מאות הודעות ממטופלים עם סיפורים דומים. "זה ממש מפחיד, כי בסוף אתה נשאר לבד בבית ובעצם מנסה לטפל בזה לבד, אנחנו נכנסים לקטגוריה של 'לא מאובחנים אבל לא א-סימפטומטיים', זה מקום בודד ומאוד לא ברור להיות בו".

קורונה ארצות-הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד