י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כבר היה לעולמים

האם ביטול הנסיעה לר' שימען מסוגל לישועה?

מה אמר הרבי משומרי אמונים זצ"ל, כשלא יכלו לעלות למירון בזמן מלחמת 'ששת הימים'? כעת כשמתברר כי זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה היהודית שהילולת הרשב"י מבוטלת, אנחנו מביאים את דבריו של הרבי הקדוש בערב מלחמת ששת הימים

האם ביטול הנסיעה לר' שימען מסוגל לישועה?
הרבי משומרי אמונים זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

בליל ל"ג בעומר תשכ"ז, ערב פרוץ מלחמת ששת הימים, נשא האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל דברים ודיבר על כך שהוא אינו נוסע למירון באותה שנה בגלל הסכנה. 

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק" הביא הרבי משומרי אמונים את דברי הגמרא במסכת ברכות. "הנה בכל שנה ושנה פוקדים המוני בית ישראל את ציון קדשו במירון, ובהאי שתא שנבצר לעלות שם להתפלל, כדאי לסמוך עליו בשעת הדחק כזה שהוא יתפלל עלינו וימליץ טוב בעדינו אדוננו בר יוחאי".

"כעת הוא בבחינת 'ויעבור מרדכי, שביטל מרדכי הצדיק את היום טוב של פסח, והתענו אז ביום טוב כמו שכתוב במסכת מגילה, והוא כדי להראות בשמים ממעל, שהרי כתוב בזוהר הקדוש שהשכינה הקדושה ופמליא דיליה באין לראות את הסדרים של בני ישראל ועכשיו שיבואו ולא יראו הסדרים ויימנע הנחת רוח יישאל למה כן ואז יתעורר שההסכמה לגזירה על כלל ישראל איזה כדאית כי אם אין כלל ישראל אין נחת רוח".

"איזה פנים יש לכל העולמות כשבני ישראל אינם מקיימים הפסח ובכך להרעיש בכל העולמות העת צרה בו היו ישראל שרויים" אמר הרבי "וכאז כן עתה, כי בכל שנה ושנה נוסעים רבבות לציון הרשב"י, והשנה שלא נוסעים למירון, מראים בזה איזה פנים יש לכלל ישראל כשאינם נוסעים למירון".

לסיום דבריו הבטיח הרבי ואמר: "אז בוודאי רשב"י ירעיש עולמות על זה, והוא יפטור אותנו מן הדין, כי אם בחייו אמר כן, כל שכן לאחר הסתלקותו, וזכותו יעמוד לנו להינצל מכל פגעים רעים אנחנו וכל בני ישראל אמן".

שומרי אמונים מלחמת ששת הימים ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד