כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחריד > בלב מומבאי

חולי קורונה מטופלים לצד גופות עטופות בשקים שחורים

מראות קשים ממובאי אחת ההרים הגדולות בהודו. גופות בשקיות שחורות לצד חולי קורונה | אחד הרופאים הסביר כי "בני המשפחות של המתים לא מוכנים לקחת את הגופות. בדרך כלל הקרובים דואגים לגופה ברגע שהאדם מת אולם כעת בזמן הקורונה אף אחד לא בא לקחת אותן"

חולי קורונה מטופלים לצד גופות עטופות בשקים שחורים
אילוסטרציה צילום: pexels

מחריד: בלב מומבאי אחת הערים הגדולות בהודו הענקית חולי קורונה מטופלים, כשבאותו החדר לצידם גופות עטופות בשקיות שחורות. כך נראה בתיעוד שרץ ברשתות החברתיות, מה שמחריד הוא שהתיעוד מגיע מומבאי שמונה 18 מיליון תושבים, ולא מכפר מרוחק במדינה.

בתיעוד בבית החולים סיון במומבאי, ניתן לראות בתיעוד כעשרה חולי קורונה שוכבים במיטות כשבמקביל, במיטות שעל ידם, מונחות גופות של חולים שכבר מתו. ככל הנראה האדם שצילם את הסרטון עשה זאת בחשאיות משום שלא ניתן לראות את פניו או את ההתרחשות באופן גלוי.

על פי דיווחים, רוב המטופלים שמגיעים לבית החולים הזה במומבאי הם תושבי שכונת העוני דראבי, שכונה שנרשמה בה התפרצות מסויימת של הקורונה עם 50 מאובחנים חדשים ביום חמישי האחרון.

דיקן בית החולים, ד"ר פראמוד אינגייל, אישר את מהימנותו של הסרטון, הוא אמר כי בתקופה הזאת בני משפחות הנפטרים חוששים לבא ולקחת את הגופות: "בני המשפחות של המתים לא מוכנים לקחת את הגופות. בדרך כלל הקרובים דואגים לגופה ברגע שהאדם מת אולם כעת בזמן הקורונה אף אחד לא בא לקחת אותן".

ד"ר אינגייל הסביר עוד כי אין להם מספיק מקום כדי לאחסן את הגופות בחדר המתים. בעוד התכולה של חדר המתים יכולה לעמוד על 60 גופות בסה"כ עם 15 מקומות מיועדים לחולי קורונה, אין מספיק מקום לכל המתים.

דבנדרה פאנאביס, אחד משריה הקודמים של מדינת מהרשטרה בה נמצאת מומבאי, אמר כי התקרית בבית החולים היא "רצינית ומזעזעת. אנשים חיים ששוכבים לצד גופות זה פשוט לא אנושי".

בהודו הענקית בה חיים 1.3 מיליארד בני אדם, מספר חולי הקורונה במדינה ממשיך לעלות וביום חמישי האחרון חצה את ה-50 אלף, זאת על אף הסגר הנוקשה שהוטל. מספר המתים אמנם עלה היום ב-89 לסה"כ 1,783, אך המספרים האלו עדיין נמוכים משמעותית ממדינות אחרות כמו ארה"ב ומדינות אירופה.

מומבאי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד