ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לפני שיהיה מאוחר

קריאה לשלטונות לסייע במניעת האשמת היהודים בהפצת הנגיף

בעקבות ההסתה כלפי היהודים בעולם ובעיקר בגרמניה, בטענה כי הם אלו שיצרו והפיצו את הנגיף בעולם, ארגונים יהודים בגרמניה פנו לשלטון ולתקשורת בבקשה שיסייעו במניעת התפשטות תיאוריות הקונספירציה המרושעות

קריאה לשלטונות לסייע במניעת האשמת היהודים בהפצת הנגיף
חרדי נסחב עם קניות עם מסכה וכפפות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ארגונים יהודיים בגרמניה קוראים לשלטון ולתקשורת לסייע במניעת התפשטות תיאוריות קונספירציה המאשימות את היהודים בהפצת נגיף הקורונה.

רבים מתיאוריות הקונספירציה נוצרו במחאה נגד ההגבלות של ממשלת גרמניה שנועדו להילחם בהתפשטות של נגיף הקורונה. על פי כמה מהתיאוריות, "עמי כדור הארץ צריכים להיות נתונים לממשל עולמי כביכול, סמכותי-על-לאומי (בעיקר יהודי), שמטרתו להכניע את האנושות". הדברים הללו מעלים את מפלס ההסתה ברשתות החברתיות נגד יהודים.

"מפגינים מהימין הקיצוני משתמשים בחרדות בחסות המגיפה כדי להפיץ תיאוריות קונספירציה אנטישמיות והסתות נוספות של הימין הקיצוני באינטרנט", כך אמר יוסף שוסטר, המכהן כראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה.

שוסטר הוסיף. כי "מה שמכונה לאחרונה "הפגנות היגיינה", בהן אלפי אנשים בכמה ערים גרמניות מחו על מגבלות הקשורות בנגיף, חלקם משווים את הסגר לשואה."

באחת ההפגנות בברלין הצטלם מפגין כשהוא עונד סרט על זרועו עם הטלאי הצהוב, הוא טען כי הסגר שהוטל על האזרחים מטעם משרד הבריאות, דומה לרדיפת היהודים מהתקופה הנאצית.

יהודים גרמניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד