כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא שחור ולבן

דו''ח חדש מגלה: הנגיף פוגע פי-4 באוכלוסיות מסוימות

נתונים בבריטניה ובארה"ב מגלים כי קבוצות אתניות מסוימות נוטות לחלות פי 4 משאר האוכלוסייה • הממצאים מתייחסים גם לפגיעה בנשים אפרו-אמריקאיות ביחס לנשים לבנות בפער של למעלה מפי-4 • דייוויד לאמי, חבר הפרלמנט הבריטי אומר "הנתונים הללו מחרידים בלשון המעטה"

דו''ח חדש מגלה: הנגיף פוגע פי-4 באוכלוסיות מסוימות
קורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

בריטניה היא המדינה המוכה ביותר באירופה מנגיף הקורונה, על פי הנתונים שמגיעים מהמדינה מספר המתים בה חצה את ה-30 אלף, דו"ח חדש שנערך בבריטניה עולה כי אנשים אפרו-אמריקאים נוטים לחלות בקורונה פי ארבעה בהשוואה לאנשים לבנים. אוכלוסיית בריטניה מגוונת ויש בה אוכלוסייה ענקית של אנשים אפרו-אמריקאים, בנוסף לכך, מספר קבוצות אתניות אחרות נמצאות גם הן בסיכון מוגבר למגפה הקטלנית.

הדוח מתייחס גם לנטייה של הנשים האפרו-אמריקאיות לחלות יותר מהנשים הלבנות, ע"פ הדוח שנערך על ידי המשרד לסטטיסטיקה לאומית בבריטניה, נשים אפרו-אמריקאיות נטו פי 4.3 לחלות ב-COVID-19 ואף מתו ממנו יותר מאשר נשים לבנות. לעומת זאת אצל הגברים הנטייה קטנה רק במעט, גברים אפרו אמריקאים נטו למות פי 4.2 מגברים לבנים.

מהדוח עוד עולה כי לא רק אנשים אפרו-אמריקאים נמצאים בסכנה, אלא גם אנשים ממוצא פקיסטני, הודי, בנגלדשי ומוצא אתני מעורב גם הם בעלי סיכון גבוה יותר להידבק בווירוס הקורונה.

במחקר נאמר "הפערים נובעים בחלקם מהבדל סוציו-אקונומי ונסיבות אחרות, אך חלק מההבדלים טרם הוסברו", שם הוסיפו כי גם לאחר התחשבות בגורמים אחרים כמו דמוגרפיה, גיל ומדדי בריאות שהנחקרים דיווחו על עצמם, אנשים אפרו-אמריקאים עדיין היו בעלי סיכוי של כמעט פי שניים למות מהמחלה הקטלנית מאשר אנשים לבנים. עם זאת, המחקר עדיין לא הצליח לתאר בבירור את כל הגורמים האחרים העומדים מאחורי התופעה.

דייוויד לאמי, חבר הפרלמנט הבריטי אמר כי "יש דחיפות לבדוק את אי המידתיות הזו. יש לנקוט בפעולות להגנה על גברים ונשים אפרו-אמריקאים - כמו גם על אנשים מכל הרקעים - מפני הנגיף", לאמי עוד צייץ לאחרונה כי הממצאים הללו "מחרידים, בלשון המעטה".

הממצאים שעלה מהדוח תואמים גם דיווחים דומים בארצות הברית מכיוון שהסטטיסטיקה מראה כי אפרו-אמריקנים מתו במדינה כתוצאה מ-COVID-19 בקצב מדאיג. כך לדוגמא, 72 אחוזים מהאנשים שמתו בשיקגו הם אפרו -אמריקנים, למרות שרק 30 אחוזים מאוכלוסייתה מורכבים מאפרו-אמריקנים. מצב דומה נמצא גם בלואיזיאנה, שבה אוכלוסיית האפרו-אמריקנים עומדת על 32 אחוזים אך 70 אחוזים מהמתים מקורונה הם מבניה ובנותיה.

קורונה אפרו אמריקאי בריטניה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד