י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בערים עם תחלואה נמוכה

מערכת החינוך תחזור לפעילות משבוע הבא ברוב המקומות

החל מיום ראשון הקרוב תחל מערכת החינוך לשוב לפעילות מלאה בערים בהן תחלואה נמוכה יחסית לסך תושביהן | עם זאת החזרה תהיה הדרגתית לפי כיתות וגילאים | ההחלטות הועברו לידיעת ראש הממשלה

מערכת החינוך תחזור לפעילות משבוע הבא ברוב המקומות
אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בישיבת צוות שהתקיימה הבוקר (חמישי) בהשתתפות מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידוד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, הוסכם בין כל הצדדים כי כבר מיום ראשון הקרוב מערכת החינוך תחזור לפעילות מלאה בערים עם תחלואה נמוכה, לפי המסתמן כעת, תהיה חזרה הדרגתית של כיתות ד'-י', כך שכל שכבה שחוזרת - תחזור ל-5 ימי לימודים בשבוע. ההחלטות הועברו כבר לידיעת רה"מ נתניהו שצריך גם לאשר אותן - אך לא צפויה התנגדות מצדו.

כזכור ראשי הרשויות החליטו לאור המגבלות הקשות שהטיל עליהן משרד הבריאות בנושא פתיחת מערכת החינוך למחות ולא לפתוח את מוסדות החינוך באופן כל כך חלק ומוגבל, יו"ר מרכז השלטון המקומי מבקש שכל רשות "ירוקה" – כזאת שבה אין תחלואה של קורונה - תחליט בעצמה על הפעלת מוסדות החינוך, ורשויות שירצו בכך יוכלו להפעיל את כל מערכת החינוך במבנים השונים שעומדים לרשותם. זאת ההצעה שנמצאת במרכז הדיון, ולשם כך התכנסו ראשי הרשויות עם השרים לישיבה.

במשרד הבריאות מחמירים מאוד בנושא פתיחת מערכת החינוך ודורשים כי כחלק מהחזרה לשגרה ופתיחת הגנים בצורה מלאה, יש ליישם כללים נוקשים לשמירה על היגיינה - אכילה בנפרד, הפסקות מדורגות וחבישת מסיכות, בערוץ 12 אף דווח שבר סימן טוב ביקש לשקול להפעיל את מערכת החינוך גם בחודש אוגוסט, מתוך הנחה שבחודשי החורף שוב תהיה תחלואה ומערכת החינוך שוב תיאלץ להיסגר.

מערכת החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד