י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שפומפאו הרגיז אותם

סין: "אנו סומכים על החברים היהודים שלנו"

לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו סיפק כמה אמירות חריפות כנגד סין, הסינים הגיבו כי עשו מהם שעיר לעזאזל ושיבחו את היהודים: "אנו סומכים על כך שהחברים היהודים לא רק מסוגלים להביס את הנגיף, אלא גם את ה"וירוס הפוליטי""

סין: "אנו סומכים על החברים היהודים שלנו"
קורונה. אילוסטרציה צילום: pixabay

שלשום (רביעי) ביקר מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בישראל למשך 8 שעות. פומפאו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועם שר החוץ המיועד גבי אשכנזי. במהלך ביקורו סיפק פומפאו מספר אמירות שהרגיזו מאד את הסינים, שפרסמו תגובה נגד הדברים.

"לפני ביקורו בישראל ואחריו, אמר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מספר הערות אבסורדיות על סין. ניתן לסכם אותן לכדי שלוש האשמות - מקורו של וירוס הקורנה מסין; סין הסתירה את המידע של הנגיף; והשקעות בסין הן איומות. חובה שהשגרירות תגיב תגובה נחרצת בנושא".

בתגובה של השגרירות לדברים של מייק פומפאו על סין, הגיבו הסינים, "אנו סומכים על כך שהחברים היהודים לא רק מסוגלים להביס את הנגיף, אלא גם את ה"וירוס הפוליטי" ובוחרים את דרך הפעולה המשרתת את האינטרסים הטובים ביותר".

לדברי אנשי השגרירות הסינית, "מדענים עדיין לא זיהו את מקור הנגיף. במהלך החודשים האחרונים יותר ויותר מחקרים מראים כי הנגיף במקומות שונים שייך לזנים שונים, וחולים ממדינות רבות כלל לא מקיימות קשר עם סין. כל הגורמים המסובכים הללו מדגימים כי התחקות אחר מקור היא מדע רציני, אותו צריך ללמוד בקפידה בהקשר עולמי. עלינו לתת לעובדות לדבר בעד עצמן ולא להטעות אחרים בשקרים", נאמר.

"מומחים מסין, רופאים ומדענים היו בקשר הדוק עם מקביליהם ברחבי העולם, כולל אלו מארצות הברית. דרך פתוחה ושקופה שזכתה להערכה רבה על ידי מדענים ברחבי העולם. אין שום סיבה להאשים את סין בהעלמת המידע".

"הניסיון ההיסטורי מראה גם כי מגיפה מגיעה בקונספירציות ומנטליות אפלה של חיפוש שעיר לעזאזל. חברינו היהודים יודעים זאת היטב. במהלך המאבק בנגיף סין נזרקה לעבר קמפיין שיטתי, האשמת סין באחריות או אפילו דרישה לפיצויים מסין, היא פארסה פוליטית מגונה".

"נכון לעכשיו, ארצות הברית היא מוקד המגיפה, העם הסיני והממשל מרגישים אותו דבר (אמפתיה) לגבי סבלם של האמריקאים, ואנחנו עצובים מאוד מהמוות הרב שנגרם מהנגיף. עם זאת, המצב הקיים בארה"ב לא נגרם על ידי סין, אלא חוסר מעש של כמה פוליטיקאים אמריקאים שפספסו את חלון ההזדמנויות בכדי לשלוט על הנגיף. מהיבט זה, הטרגדיה בארצות הברית אינה רק אסון טבע אלא גם שורה של התנהלויות כושלות".

השגרירות שיבחה את ממשלת ישראל על הטיפול בנגיף: "אנו גם רוצים לברך את ממשלת ישראל על הנהגה מצוינת והישגים מדהימים בקרב נגד הנגיף. ההצלחה של ישראל מוכיחה כי אנו בהחלט יכולים להיות מסוגלים להכיל את הנגיף, כל עוד אנו פועלים מוקדם ומוודאים כי בטיחות האנשים קודמת לכל".

השגרירות ציטטה את ההיסטוריון הישראלי המפורסם פרופסור יובל נח הררי שאמר, "הנוגדן האמיתי למגיפה אינו הפרדה, אלא שיתוף פעולה".

"במהלך החודשיים האחרונים סיפקה סין לארה"ב 100 מיליון מסכות וציוד רפואי, המסכות המסופקות על ידי סין מספיקות לתת לכל אמריקני 20 חתיכות".

השגרירות האשימה את פומפאו כי האשים את סין בשקרים. "פומפאו פגע בשיתוף הפעולה העסקי בין סין לישראל, עם "חששות ביטחוניים". במהלך השנים האחרונות הוא תייג מוצרים, השקעות ואנשים סיניים עם התג של "סיכוני ביטחון", מבלי שהביא הוכחות קונקרטיות לכך".

מייק פומפאו סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד