י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מטעה את הציבור

משרד הבריאות הורה לבית החולים לשנות את הקמפיין

במשרד הבריאות לא אהבו קמפיין רשת שהעלו בעלי רשת בתי החולים אסותא וקבעו כי הוא חורג מכללי האתיקה המקובלים והווה הטעיית הציבור | בעקבות המסר בקמפיין שונה | "מסרים שיווקיים שאינם מכבדים את מקצוע הרפואה והעוסקים בו", כתב יו"ר הוועדה למניעת הטעיית ציבור למנכ"ל הרשת

משרד הבריאות הורה לבית החולים לשנות את הקמפיין
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

ברשת בתי החולים הפרטיים אסותא החליטו לפתוח בקמפיין חדש להחזרת המטופלים לבתי החולים, הקמפיין מתהדר בסיסמא "בטוח להגיע לאסותא", כי "במרכזי אסותא לא פועלות מחלקות קורונה". הקמפיין נועד להחזיר את המטופלים לבתי החולים הפרטיים של אסותא, שכן במהלך הקורונה הרשת חוותה ירידה חדה בפעילות - לצד שאר המוסדות הרפואיים. במשרד הבריאות לא אהבו את הקמפיין והורו לרשת בתי החולים הפרטיים אסותא לשנות את סיסמאות הקמפיין, המשרד קבע כי הם מנוגדים לכללי האתיקה.

הקמפיין של אסותא הרגיז את בתי החולים ציבוריים היות שהקמפיין מדגיש את העובדה שהרשת אינה כוללת מחלקות קורונה, ולכן היא "הכי בטוחה", כביכול אסותא שלא השתתפה במאמץ המלחמתי במגיפה בניגוד לבתי החולים הציבוריים משתמשת בעובדה הזאת וגם ממנפת אותו כיתרון שיווקי. לאור התגובות, אסותא תיקנה קלות את הפרסומים באתר שלה.

במכתב ששיגר, יו"ר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות אייל חקו שיגר מכתב אל מנכ"ל הרשת היוצא, ארי שמיס, במכתב הוא הגדיר את המסרים במודעה כ"מסרים שיווקיים שאינם מכבדים את מקצוע הרפואה והעוסקים בו". הוא קרא לרשת "לתקן לאלתר את הפרסומים הנוכחיים ולהתאים את הפרסומים העתידיים להוראות הקוד האתי".

במכתבו כתב חקו כי "הקמת מחלקות הקורונה בבתי החולים הינה בחזקת צו גיוס לאומי לו נקראו בתי החולים, ואליו התייצבו תחת מצב חירום כמוהו טרם ידעה מערכת הבריאות בישראל. עמידתם במשימה לאומית זו צריכה לשמש מקור לגאווה בהם ולא קרדום לחפור בו תחתם, כפי שמשתמע בפרסום מטעמכם".

לדבריו, "יש להימנע מפרסום בדרך של שלילת כשירות או ניסיון של רופא אחר או מוסד רפואי, ולו ברמיזה. זאת מתוך הבנה שיש צורך לשמר את אמון הציבור במקצועות הרפואה, נותני שירותי הרפואה והגנת הציבור מפני הטעיה בפרסומת", כך יו"ר הוועדה.

הרשת מסרה בתגובה כי "בחודשים האחרונים, ולצד התמודדותה של מערכת הבריאות עם הקורונה, מטופלים רבים הדירו רגליהם מבתי החולים, מחשש להידבקות בנגיף. לאור זאת יצאו בתי חולים רבים בפרסום ששם את הדגש על ההפרדה הקיימת אצלם בין מחלקות הקורונה לבין יתר מחלקות בית החולים. לצד קמפיינים אגרסיביים של בתי חולים אחרים, אסותא מרכזים רפואיים שמרה על פרופיל תקשורתי נמוך והיתה אחד מבתי החולים האחרונים לצאת בפרסום, וגם הוא היה בווליום נמוך.

"ברשת אסותא מרכזים רפואיים לא פעלו מחלקות קורונה, ועל מנת לעודד את הציבור שלא להזניח בעיות רפואיות שעלולות להחמיר עקב אי הטיפול בהן, הפרסום ציין גם עובדה זו. אנו עומדים מאחורי הדברים שבשום אומדן אינם מהווים הטעיה של הציבור והינם נכונים באופן עובדתי. חשוב להבדיל בין בית החולים הציבורי אסותא אשדוד לבין אסותא מרכזים רפואיים, שהינה רשת של בתי חולים פרטיים בפריסה ארצית. מדובר בשני גופים המתנהלים בנפרד, עם הנהלה נפרדת, אפיון פעילות שונה וכמובן גם פרסום מופרד ושונה, המתנהל בכל בית חולים באופן עצמאי ובלתי תלוי בשני.

"יחד עם זאת, ובגלל שלא היה בכוונתנו לגרוע חלילה מכבודם של בתי החולים הציבוריים המתמודדים עם הקורונה, לרבות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, בחרנו לשנות במעט את נוסח הפרסום", לשון התגובה.

משרד הבריאות בית החולים אסותא קורונה הטעיית צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד