י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הוציא כסף מאנשים במצוקה"

הפרקליטות: הרב אליעזר ברלנד יואשם במרמה והלבנת הון

לאחר שבועות ארוכים של דיונים: פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבאי כוחו של הרב ברלנד על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות בכפוף לשימוע שייערך לו • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הפרקליטות: הרב אליעזר ברלנד יואשם במרמה והלבנת הון
הרב ברלנד מובא לבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לעורכי הדין של הרב אליעזר ברלנד לפני שעה קלה (שני) על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות בכפוף לשימוע שייערך לו.

לדברי הפרקליטות, הרב ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'.

על פי החשד, הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, חשוד הרב ברלנד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

ההחלטה לזמן את הרב ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ על מנת להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה.

בפרקליטות ציינו כי בית המשפט הורה באפריל על מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וקבע כי תיאור האישומים אינו יכול אלא ללמד על מערך שלם, שלא לומר תעשייה של הונאה ומצגי שווא, בכדי להביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים כדי לרכוש תקוות שווא למזור לחולי, לתחיית מתים, לשחרור מבתי סוהר, ועוד.

עוד נמסר מהפרקליטות כי, המסוכנות נלמדת אף מההתנהגות האלימה שבאה לידי ביטוי בנכונותו של הנאשם להפעיל אלימות פיזית של ממש על ידי מי ממאמיניו כלפי מי שהוא סבור שראוי לכך, תוך שהוא אומר בקולו כי אינו מורתע מעונשי מאסר. בית המשפט קבע כי לא ניתן לתת בנאשם את האמון המינימלי הנדרש לשחרור לכל חלופה, גם אם זו כוללת מעצר בפיקוח אלקטרוני, מפקחים, מעטפת של חברת אבטחה ובטוחות.

גורמים בסביבתו של הרב ברלנד אמרו בשיחה ל'בחדרי חרדים', "כפי שאמרנו כל הזמן, ההר הוליד עכבר ומתוך כותרות רעשניות על מיליארדים ועשרות מיליונים מדברים כעת על משכורות שניתנו ללא ניכוי מס הכנסה, ועל ברכות ופדיון נפש, תוך כדי התעלמות מוחלטת ממאות ואלפים שנושעו מברכותיו במשך עשרות שנים באופן פלאי ומעל דרך הטבע לגמרי, ומדובר בדבר שמקובלת בעם ישראל מאות ואפילו אלפי שנים. כמאמר חז"ל צדקה תציל ממוות וכדומה".

עוד מסרו הגורמים, "בושה שעל דברים כאלה הושיבוהו באופן חסר תקדים במעצר ללא משפט עד תום ההליכים, רב של רבבות בישראל אשר מרביץ תורה למעלה מיובל שנים והעמיד אלפים רבים של תלמידים ברחבי הארץ והעולם ומתעלמים מגילו (קרוב ל-83) ומצבו הבריאותי (עבר ניתוחים להסרת גידולים בו כרתו לו איברים פנימיים בגוף) ומחזיקים אותו בתת תנאים שמסכנים את חייו באופן ממשי, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה. אם דבר כזה היה קורה בעולם כולם היו מתקוממים שמדובר באנטישמיות ורדיפת הדת!".

הרב ברלנד כתב אישום הלבנת הון מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד