ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ביג טוקר: מנחם טוקר בראיון מקיף ובלעדי לקראת הפקת הענק ביום ירושלים

מנחם טוקר כפי שלא הכרתם. יצאנו לשוחח עם איש התקשורת המוערך לקראת פרויקט מיוחד שיזם לכבוד יום ירושלים • בראיון מרתק הוא מספק לנו הצצה בלעדית למה שעומד להתרחש על הבמה, מביא לנו כמה סקופים לגבי התוכניות בעתיד ומסכם 25 שנות קריירה פוריות

ביג טוקר: מנחם טוקר בראיון מקיף ובלעדי לקראת הפקת הענק ביום ירושלים
טוקר עם מ.ב.ד צילום: באדיבות המצלם

יום ירושלים קרב ובא. בעוד מספר ימים יצויין היום שמסמל את שחרור ירושלים ואת הזכות המחודשת שלנו להתפלל בכותל המערבי. 

השנה צפוי לנו חידוש מרענן בגזרת המוזיקה החסידית. אם בשנים עברו, החגיגות היו מנת חלקם של הציבור הכללי - השנה יערך אירוע מיוחד שמטבע הדברים ימשוך אליו רבים מהמגזר החרדי. 

את הפרויקט הענק והייחודי יזם השדרן הוותיק מנחם טוקר  (שגם ינחה את האירוע), בשיתוף פעולה עם ראש העיר משה ליאון.

בראיון שערכנו עמו ניסינו לברר מה צפוי לנו בטקס ומה כל כך מיוחד בו.

"האירוע, הוא בעצם פרויקט ראשון מסוגו של מצעד שירי ירושלים." אומר לנו טוקר. 

"ועדה מיוחדת בחרה 53 שירים שלדעתה הם היפים ביותר שנכתבו על עיר הקודש וגולשים רבים דירגו ועדיין מדרגים את עשרת הלהיטים הגדולים מכל הזמנים. עשרת השירים הראשונים שיבחרו, יבוצעו  על ידי גדולי הזמר החסידי. ביניהם, שולי רנד, אוהד מושקוביץ', יונתן רזאל, הקינדרלך ועוד רבים וטובים."

טוקר עם אבי מימרן ודרעי • קרדיט: באדיבות המצלם

איפה יהיה ניתן לצפות באירוע?

"כמעט בכל ערוצי התקשורת החרדיים. האירוע הזה יצר איחוד מדהים בין כל המתחרות השונות. הוא יועבר בשידור חי בקול חי ובקול ברמה, בבחדרי חרדים ובכיכר השבת. עניין די חסר תקדים אני חושב. 

מכיוון שבטקס לא יהיה קהל, אני צופה אחוזי רייטינג מאוד גבוהים והיענות גבוהה מצד ציבור המאזינים והגולשים."

מה לדעתך השיר שעומד לזכות?
"אני לא יכול לדעת דבר עד הרגע שראש עיריית ירושלים מגיש לי את המעטפה עם שם השיר הזוכה. אני יכול רק להמר שזה יהיה אחד משני השירים - או אם אשכחך של שוואקי או שבחי ירושלים, אבל תמיד יש הפתעות".

יש נטייה לחשוב שהציבור החרדי פחות משתייך לטקסים כאלו ולציון ימים שהמדינה קבעה, מה דעתך בנושא?

"הגישה ליום ירושלים תמיד הייתה שונה. תחשוב שזה היום שבו שוחרר הכותל. זהו יום שכל יהודי מאמין יכול להזדהות עמו. מעבר לזה, אני חושב ששירה  יכולה להביא את הבן אדם לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר ובשילוב של הזדהות עם עיר הבירה ושל מיקום המופע לצד העיר העתיקה כששלמה קרליבך, מרדכי בן דוד ופריד מוקרנים על החומות, יש בזה עוצמות רוחניות גדולות עבור כל אחד."

ובכל אופן, מה שונה דווקא בשנה זו. למה לא היו אירועים מהסוג הזה עוד קודם לכן?

"את מלוא הקרדיט אני נותן כאן לראש העיר משה ליאון. מדובר באדם שמחובר למוזיקה החסידית ולערכים יהודים וכשהצעתי לו את הרעיון הוא נרתם לעניין בשמחה רבה. עוד קודם לכן היה לי איתו שיתוף פעולה נוסף, עם היוזמה של משאיות השמחה בעיר, שגם אז הוא נענה לי בחיוב וזכינו כך גם לשמח את תושבי ירושלים וגם לתת מענה להמון אמנים שאיבדו את פרנסתם במהלך משבר הקורונה וזה היה מצידנו כמו להוציא יש מאין כדי לעזור להם להרוויח קצת במהלך התקופה הקשה הזו". 

משדר בקול חי • קרדיט: באדיבות המצלם

חצי יובל של מהפכה תקשורתית

במקביל להכנות לטקס, טוקר מתארגן לקראת החורף הבא בו יציין 25 שנה של עשייה תקשורתית. עבורו לא מדובר במספר עגול גרידא, אלא בציון אבן דרך משמעותית בתקשורת החרדית. לדעת רבים, טוקר אחראי לשדרוג התקשורת החרדית בכלל ושידור הרדיו בפרט. הבחור הצעיר מחסידישקייט הפך ברבות הימים לאחד השמות המוכרים בכל בית חרדי כשתמיד הוא יודע להקדים את המאוחר ולחשוב צעד אחד קדימה. על המיזם הבא, על הרעיון הבא ועל הקול הבא…

"כשאני חוזר אחורה, חסידישקייט ממש הקדימה את זמנה." אומר במין התרפקות נוסטגלית.  

"המצאנו את הגלגל אפשר לומר. זה אמנם הביא עלינו המון ביקורת מצד גופים רבים שלא ראו זאת בעין יפה ומשרדי פרסום רבים החרימו אותנו בשל כך. אבל כשאתה מסתכל בפרספקטיבה יותר רחבה, היא הניעה כאן תהליך. עד אז לא היו מצויים אולפנים שעוסקים בנייעס החרדי ובמה שחדש במוזיקה החסידית. זה היה עוד לפני שהיה את 'בחדרי' ושאר האתרים החרדים, והיום תוכניות כאלה קיימות בשפע. הרבה מזה אני זוקף לזכות חסידשקייט."

היה ניסיון לשחזר את חסידישקייט, להפוך אותה לתוכנית אונליין, לעת עתה הרעיון נגנז בבוידעם?

"כפי שאמרתי, בזמנו היה לנו מה לחדש. היום תוכניות בידור במגזר שלנו מצויות בכל מקום. גם התוכנית מוצ"ש שאני משדר ברדיו, היא בעצם אותו קונספט. ככה שנוצרה איזושהי כפילות. אני יכול לראיין בתוכנית ברדיו את ליפא שמעלצר ואז שוב את אותו ליפא כמה ימים אחר כך. לא היה בזה כל כך טעם".

מנחה מגיל צעיר באירועי ענק • קרדיט: באדיבות המצלם

מה בכל זאת הפרויקט הבא שאתה מתכנן?

"ראשית, ישנה הפתעה שתדעו עליה כנראה בימים הקרובים. מעדיף לא לחשוף אותה עדין. יש גם תוכנית להפיק אירוע מאוד גדול לציון ה25 שנה. אנחנו כרגע בשלבי תכנון ואני לא רוצה סתם לדבר. דבר נוסף שאנחנו עובדים עליו עכשיו  מאוד חזק, זה הפקת העונה השלישית של הקול הבא." 

לדבריו, בעונה הבאה צפויים כמה חידושים מרעננים שללא ספק יעלו את הרמה של העונה בכמה דרגות. "קודם כל יש תוספת כח בגזרת השופטים. השנה שולי רנד יתפוס מקום בכס השיפוט ואין ספק שהוא יכניס הרבה עניין ויביא את הידע המוזיקלי העשיר שלו לתוכנית. וכן הפורמט עומד קצת להשתנות. השנה יהיו מתמודדים מוכרים, זמרים שכבר ראו במה, שיתחרו לצד מאזינים וגולשים שאנחנו זה עתה בתהליך הרישום שלהם. הציפייה שלי היא שהרמה תהיה לפחות כמו בעונה הראשונה".

בשער של המגזין היוקרתי • קרדיט: באדיבות המצלם

למה דווקא העונה הראשונה, אתה מגדיר את העונה השנייה ככישלון?

"בכלל לא, בעונה השנייה היו לנו מתמודדים מעולים וההפקה הייתה ברמה מאוד גבוהה. אבל אפשר לומר שבעונה הראשונה היה לנו יותר 'באז', עשינו עבודת שטח הרבה יותר רצינית והתוצאות היו בהתאם. כל החברה שהגיעו לשלב רבע הגמר בעונה ההיא, כיום הם שמות מאוד מוכרים וזמרים מצליחים במלוא מובן המילה. קח לדוגמא את משה קליין (חדד) שהגיע אז למקום השני, הבחור מופיע ערב ערב והוא אחד הזמרים המבוקשים ביותר בשוק.

"לכן בעונה השנייה הייתה בנו מן איזו שאננות ותחושה שהתוכנית תצליח מאליה, ומסתבר שמאוד קשה להגיע לרף הגבוה שאתה מציב לעצמך. אבל על העונה הזאת עבדנו מאוד קשה, עם "סקאוטרים" שעקבו אחרי אמנים וזמרים ועבודת שטח מעמיקה ובעז"ה תהיה עונה מדהימה".

אתה חושב שתוכניות מהסוג הזה כבר מקובלות בציבור שלנו, אין איזושהי בושה להיחשף?

"בסוף זה צורך אנושי. אנשים שיש להם קול טוב ושרים יפה, רוצים לגדול ולהצליח בתחום. ככה זה בכל העולם וכך זה גם בציבור שלנו. בוא נאמר שמעולם לא נתקלתי במתמודד שלא רצה להצטלם או משהו כזה".

מתי התוכנית אמורה לעלות?

"התכנון הוא מיד אחרי תשעה באב".

לצד כל אלה, מנחם טוקר לא נח רגע. הוא מתחזק אתר פופולרי משלו שהוא בעצם תחנת רדיו אינטרנטית, שבה ניתן להתעדכן בפלייליסט החסידי הכי חם ולהנות מאוסף להיטים ענק שאין שני לו ובנוסף  ממשיך לשדר תוכניות רדיו פופולריות וכן מנהל קריירה טלוויזיונית מרשימה בת 9 שנים, עם התוכנית 'טוקר בשישי' בערוץ 13.

"אני מאוד גאה בתוכנית 'טוקר בשישי'. אנחנו בעידן שהערוצים עוברים טלטלות, פיצולים, איחודים ושינויים והתוכנית הזו שרדה לאורך כל הדרך. לדעתי זה מראה שיש בה משהו ייחודי ואותנטי ושהיא מצליחה לגעת באנשים." 

מה הצורך שלך לתחזק כל כך הרבה פלטפורמות, זה לא שוחק?

"קודם כל, חשוב לי תמיד להביא דברים חדשים, להיות מקורי ולא לחקות אף אחד. אם זה ברדיו, במוזיקה, או בשאר הדברים שאני עושה. תמיד להקדים את המאוחר ולהביא לעולם התקשורת החרדי את הדבר הבא שעוד לא חשבו עליו. זה נותן הרבה אמביציה ושומר על רוח צעירה.

"דבר נוסף, לכל בן אדם אתה מגיע דרך צינור אחר. למשל, כשאני מגיע לארה"ב, אנשים לא מכירים אותי כטוקר מהרדיו או כטוקר המנחה אלא דרך אתר האינטרנט שלי. לכל קהילה יש דרך שונה לצרוך תרבות ואני מנסה להגיע לכמה שיותר אנשים, דרך התקשורת שהם מורגלים אליה, דרך מה שמדבר אליהם".

לסיום, מהו הרגע שאתה הכי גאה בו במהלך הקריירה?

"הראיון הזה (צוחק). וברצינות, אני גאה בכך שאני עובד ומתפרנס מהחלום שהיה לי מגיל 3".

 

מנחם טוקר יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד