י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לצורך הקמת הרכבת הקלה

מאות עובדים סינים ייכנסו לישראל ויידרשו לבידוד

כ-300 עובדים ומהנדסים סינים יגיעו ארצה לצורך המשך עבודות הרכבת הקלה באזור גוש דן | על פי הסיכום, העובדים מסין ישהו 7 ימים בבידוד בסביבת מגוריהם בחו"ל, ולאחר הגעתם ידרשו לעוד 14 יום בבידוד בישראל

מאות עובדים סינים ייכנסו לישראל ויידרשו לבידוד
פלאש 90

רשות האוכלוסין ומשרד הבריאות אישרו היום (שלישי) את הגעתם של כ-300 עובדים ומהנדסים סינים לצורך המשך העבודות של מערך הרכבות הקלות בתל אביב, מה שסוכם הוא שהעובדים מסין ישהו 7 ימים בבידוד בסביבת מגוריהם בחו"ל, ולאחר הגעתם ידרשו לעוד 14 יום בבידוד בישראל. רק לאחר מכן ובכפוף לבדיקות רפואיות הם יוכלו להגיע לעבודה, כך דווח ב'כלכליסט'.

עוד בחודש אפריל נאסר כניסת עובדים זרים מסין לישראל, אז בעקבות שורת פרוייקטים של משרד התחבורה שהיו בעימום של העבודות, פנה מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה קובי בילטשטיין למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עם בקשה לאשר כניסה של שורת מהנדסים מסין ואירופה עבור הפרוייקטים שנמצאים בבניה של נת"ע, אולם רק 20 עובדים אושרו לגבי פרויקט בתל אביב.

אתמול בעקבות המשך האיסור על כניסת העובדים הזרים מסין, שלח יו"ר נת"ע רם בלינקוב מכתב בהול למשרדי האוצר והתחבורה שם הוא הסביר שככל שלא יאשרו כניסה עובדים החברה לא תוכל להתקדם בעבודות. "לנת"ע נדרשים כעת מאות עובדים מספקים שונים, וכל שיהוי בהגעתם פוגע אנושות בפרויקט הקו האדום שהיינו פרויקט מורכב ממילא", כתב. בלינקוב הוסיף ש"השיהוי לא רק מסכן את לוחות הזמנים אלא מייצר חשיפה משפטית ותקציבית אדירה ולכן אני קורא לכם לאשר באופן מיידי את הבאתם של העובדים".

הפניה כאמור נענתה ואישור הגעת העובדים הגיע היום. מנכ"ל נת"ע חיים גליק הודה לממשלה על האישור ואמר שבכך הם יוכלו לצמצם נזקים ולהמשיך בעבודה "אחרי חודשים של עיכוב בתכניות, ישנה היתכנות שבעוד חודש נוכל לחזור לעבודה בנסיון לצמצם את הנזקים שנגרמו. 300 העובדים המתמחים בהתקנת המערכות הם כוח הכרחי, אולם כ 200 נוספים עדיין תקועים בסין ללא פתרון. אנחנו מודים למשרדי הממשלה שסייעו במציאת הפתרון, ומלאי צפיה שימשיכו בקו הנוכחי ויסייעו לנו בהבאת כל כוח האדם הנחוץ להשלמת המשימה".

סין עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד