י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי ומי ההולכים

חשיפה: המינויים החדשים בסיעות החרדיות

שבוע מעניין עבר על לייבל'ה שהחל לחזור לבילוי החביב עליו: מסעדות האוכל היהודי לזניהם. במקביל, לייבל'ה שחש רוממות רוח ממנייני המרפסות שרגשו את ליבו עד מאוד, מכין עצמו בחרדת קודש לקראת חג מתן תורה אותו הוא צפוי להעביר בעיר התורה והחסידות • והשבוע במדור הנחשב של המגזר החרדי: לייבל'ה מתכונן למתן תורה לאחר שצפה בסדרה המשעממת עד מוות - 'נייעס' • לייבל'ה חושף: המינויים החדשים בלשכות השרים והח"כים החרדים • והכתב הפוליטי החרדי שנאלץ לסקר את הדרמות הפוליטיות מהבידוד • כנסו כנסו

חשיפה: המינויים החדשים בסיעות החרדיות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כבר מוכן ומזומן לקראת קבלת התורה, אחרי שלמד והתפלל במרפסות. בנוסף, לייבל'ה מעדכן כי צפוי לעשות את החג הקדוש בעיר התורה בני ברק.

לייבל'ה לא מסתפק בשלושת ימי הגבלה ובמסגרת פתיחת בתי הכנסת עליהם הוא הסתער כנחוש נחש תחת השרב הכבד. אך מה שתפס את לייבל'ה יותר מכל, היא דרמת הפריצה של האקרים מאיראן לאתרי תוכן ישראלים, במה שנראה כהוראה מגובה שמגיעה מהרשויות הרוחניות, לאחר שההאקרים ממדינת המפרץ לא פרצו לאתרים שאינם חרדים, עקב שמירת עיניים יתירה. 

בתוך כל זה לייבל'ה גם מצא זמן לשבת ולצפות בסדרה 'נייעס' שמשודרת בכאן 11. בפרק החמישי, שעל פי ראות עיניו של לייבל'ה רק הלך והדרדר, הוא ראה עיתונאי "מקצועי" שתמיד מקפיד שתמונותיו יצאו בצורה מחמיאה - יושב ומסביר עד כמה חשוב השוויון בין גברים ונשים בישראל. למרות שלייבל'ה לקח נשימה עמוקה, הוא לא יכל שלא להתפרץ מצחוק, עד שגם האריה צחק מהעיתונאי המקצועי שעושה הכל לשם שמים.

לאחר שלייבל'ה ראה את הסדרה נייעס והשרים הושבעו ונכנסו למשרדי המים החמים והקרים, הוא הגיע לרחבת הכותל הפעם ללא הגרלה. לייבל'ה תמיד נוהג להגיע מידי שנה ליום כיפור קטן של הסלב בכותל המערבי, הפעם הוא ראה את שם שר החינוך הנכנס יואב גלנט וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, משוחחים ביחד דקות לפני התפילה החודשית. בתווך ראה לייבל'ה את הרב סלונים מחב"ד. 

לייבל'ה יצא גם מבולבל לגמרי מכל המינויים שהתרחשו וצפויים להתרחש בסיעת ש"ס בכנסת והוא מנסה לשרטט את המפה המסתמנת, כך זה הודלף היישר לאזנו של לייבל'ה שמיהר ורשם בפנקס.

אז ככה: כפי שידוע, מזכיר סיעת ש"ס בכנסת אשר מדינה שהוא גם הדובר של התנועה, מונה לראש מטה שר הדתות החדש יעקב אביטן. תחליף אותו הגב' עליזה אוזן מנהלת לשכת שר הדתות שהתמנתה למזכירת ש"ס בכנסת.

מאיר פנחס מקורבו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, אשר כיהן בשנים האחרונות כדובר שרי הדתות המיתולוגיים דוד אזולאי ז"ל ויצחק וקנין, ימונה ככל הנראה לעוזר ח"כ הנכנס, ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה אוריאל בוסו.

נציגי הציבור ברשויות המוקמיות אלחנן זבולון בתל אביב, יעקב זכריהו מבני ברק ושמעון לגוסי מאשקלון, המכהן גם כיו"ר 'איחוד הצלה' בעירו, מונו לעוזרי שר הדתות.

אפרופו זכריהו, הוא קיבל השבוע עיצוב פירות ענק כמו שרק חסידים יודעים לפנק, וגם אם לא היה כתוב על זה 'אגודת ישראל' בני ברק, לייבל'ה יודע שאין סיכוי שליטאי או ספרדי יפרגן כזה דבר וכל הכבוד לנציגי 'אגודה' בבני ברק שהתאמצו לסחוב כזה עיצוב כבד.  

ובחזרה למינויים: נתי מור, יוסף האגדי של ש"ס מאשדוד, ימונה על פי המסתמן לעוזר ח"כ טביב שצפוי להיכנס בנורבגי, ועוזר שר הדתות הפורש, חיים אמסילי מאשדוד ימונה לעוזר ח"כ הרב ברוך גזהיי שגם יכנס בנורבגי שבתוך הנורגבגי.

גם ב'דגל התורה' מתקיימים דיונים מרתוניים סביב המינויים. לסגן השר החדש מקלב יש בקנה הרבה מינויים בתחבורה, כך גם יעקב אשר שנבחר ליו"ר ועדת החוקה, וכן בלשכתו של הח"כ הישן חדש יצחק נורבגי פינדרוס ובהחלט יהיה מעניין לעקוב מי ימונה מרשב"ם ומי מראב"ד. לייבל'ה ימשיך לעקוב ולעדכן.

ומי שיישאר בתפקידו הוא יעקב מורגנבסר הדובר של יו"ר דגל משה גפני, שכבר עמד על משמרתו בכיבוש ועדת הכספים השבוע מידיו של עודד פורר, מהמפלגה שמסיתה נגד החרדים. 

והכתב בכנסת שלא הצליח להגיע למשכן בגבעת רם, הוא ידידנו העיתונאי המסור ארי קלמן שלאחר שחזר מפסח בניו יורק הגיע לבית בגני גאולה לבידוד שם ניהל את המערכת הפוליטית ביד רמה. קלמן זכה לביקורים של שוטרות שביקשו ממנו לנופף להם מהחלון לבדיקה האם הוא שומר על הבידוד, גולש סמוך שלח לנו תמונה של ארי מקיים את מצוות השוטרים והשוטרות. 

השבוע פקד לייבל'ה את המסעדות עת הם נפתחו במהירות. תחילה הגיע לייבל'ה למסעדה של קרויזר בבית ישראל, שם ראה את העסקן לבית ויז'ניץ, שייע פקשר, עומד בתור ובודק את הכשרות של השתייה וזאת לאחר תפילה בכותל עם הרה"צ מויז'ניץ. 

ובני ברק לייבל'ה התרגש עד מאוד מהפתיחה של 'פיצה אורי' המיתולוגית, העומדת בהנהלת שלמה בריזל, חבר מועצת גבעת זאב, הסניף שהוקם אחר כבוד במתחם רימונים, זכה לביקור הוד של המרא דאתרא הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, המרא דאתרא השני הליטאי לא הספיק להגיע לפני שהחלים מהקורונה. 

לייבל'ה מבשר השבוע על מינוי חדש: חזקי פקשר מונה למנהל קשרי קהילה בקופת חולים 'כללית' בבני ברק. לייבל'ה מאחל לחזקי בהצלחה גדולה ורוב שמחה כל החיים גם בשם 'קופלה' של וקסברגר וכל הצוות. 

ובמוזיקה, חברי מקהלת 'מלכות' עם הזמר ארי היל, חזרו לשגרה אחרי הקורונה במשרדי המקהלה, בשורה של אירועים היסטריים הצפויים לנו בחזרה לשגרה. 

לייבל'ה ראה השבוע מה זה עולם חסד ייבנה. ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, העניק תעודות כבוד למנהלי הכנסת אורחים רשב"י, עסקני העיר צפת הרב לוי יצחק קרלבך והרב יוסף קרלבך, על יוזמת חלוקת ארוחות חמות לאלפי משפחות בצפת ובאזור הגליל בימי הקרונה.

ומצפת הגיע לייבל'ה למירון שנפתח מחדש, הצלם נפתלי לרר שלא הפסיק לתזז, התנדב לנטול את ידי הכהנים בהיותו לוי, או בשמו המלא "נפתלי הירצקא הלוי לרר בן ר' יהושע". 

ועדיין במירון, איש ההפקות ממודיעין עילית אבי חרל"פ מ'וואו' הפקות, הגיע ברגע שנפתח הציון יחד עם ילדיו לשאת תפילה להצלחת כל ההפקות במהלך הקיץ.

לייבל'ה גם קפץ לבית שמש שם פגש את יו"ר דגל התורה והמשנה לרה"ע ישראל סילברסטין, בקבלת קהל בקהילת אילת השחר כשהוא חבוש במסיכה, יחד עם ראש לשכתו אלחנן בניאל. 

וכמידי שבוע אנו זוכים גם לתיעוד מאנטוורפן שבבלגיה שלייבל'ה כה מתגעגע לטוס לשם. לייבל'ה ראה את הרב פינחס קורנפלד, מראשי קהילת מחזיקי הדת, כשהוא מכוסה במסכה ועל כפות ידיו כפפות. 

לפני פינת המזל טובים השבועית, לייבל'ה משגר לצערו גם ניחומים. 

תחילה ליועץ האסטרטגי אברמי קרויזר, על פטירת אביו ר' יהודה ז"ל. ניחום גם למוטי קרויזר מ'המסעדה' על פטירת אחיו. 

אמירת 'המקום ינחם' מעומק הלב שולח לייבל'ה לדובר חסידות סאטמר בארץ ועסקן 'העדה החרדית' ר' יצחק וייס, על פטירת אמו ע"ה לאחר מחלה קשה. ניחום גם לאחיו העסקן הצעיר בנצי, שניווט ביד רמה את הביקור של הרבי מסאטמר בארץ בחורף האחרון. 

אי-אפשר בלי השמחה הגדולה של השבוע באירוסי ההויז בחור הכי חמוד במזרח התיכון, הלוא הוא הבחור החשוב דודי וייס מ'מבקשי השם', שיותר גדול מהרבי אותו הוא ממשב"ק. דודי התארס עם כלתו לבית לייפער, ולייבל'ה כבר רואה בעיני רוחו את הרבי מביא את הילדים לבד מהמעון. 

והנה השמחה לרגל ה'לחיים' עם הרבי הצעיר. 

ברכת מזל טוב לשלמה רוטשילד, מנכ"ל בית החולים 'מעייני הישועה', לרגל הולדת נכדתו בת לחתנו הרב משה הורביץ. 

השבוע התקיימה שמחת הבר מצווה לבנו של אברהם קורנפלד, מבכירי עיריית בני ברק ומאנשי רשב"ם השרופים, שהשקיע כל העת וקצר פירות בבר מצווה. לייבל'ה מאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לזמר אלי פרידמן, לרגל אירוסי בנו עם בתו של חנוך ורדיגר מתנועת 'טוב' וכך בעצם אלי פרידמן, שרץ בשם הסיעה בבית שמש, סגר מעגל בשעה טובה בשידוך אגדי. 

ברכת מזל טוב לאיש הכי מתוק בכנסת ישראל משה כהן, עוזר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לר' דוב שמואל רוט, מעסקני הכנסת אורחים בישטנא ונדבורנה, לרגל אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת עם החתן אהרן לוריא מכולל 'עמלים בתורה'.

ברכת מזל טוב לר' מרדכי יואל שוורץ מנהל אגף הפעילות במרכז 'מעייני ישראל' בארץ הקודש, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' חיים ברוך ויכלדר, סמנכ"ל דגל ירושלים ומעסקני חסידות סטריקוב, לרגל אירוסי בנו החתן משה סיני מתלמידי ישיבת מיר בירושלים.

ברכת מזל טוב לצלם חצר הקודש בעלזא אברהם משה שפירא (א.מ.ש.) לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד