כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כמאה אלף קורבנות

הניו יורק טיימס עם שער לא שגרתי בעיתון

בצעד יוצא דופן העיתון הגדול בארה"ב ומהנחשבים בעולם מפרסם עמוד שער שכולו רשימת שמות צפופה של קורבנות הקורונה בארה"ב 

הניו יורק טיימס עם שער לא שגרתי בעיתון
משרדי הניו יורק טיימס צילום: unsplash

שמותיהם של אלפי מתים מנגיף הקורונה נכתבו בעמוד הראשי של העיתון הוותיק ואחד הגדולים בעולם הניו יורק טיימס.

המגיפה הביאה למותם של כמעט 100,000 קורבנות בארצות הברית לבדה. לשם השוואה, באסון מגדלי התאומים בשנת 2001, אז טרוריסטים פגעו במגדלי הסחר העולמי עם מטוסים, נהרגו כ-3000 בני אדם.

מעל 5.3 מיליון איש נדבקו בנגיף ברחבי העולם, כמעט 350,000 מתים ברחבי העולם, בארצות הברית לבדה נדבקו 1.6 מיליון בני אדם, ומתוכם מתו כ-100,000 איש.

היהודים בארצות הברית סבלו רבות מהנגיף, אלפים מהם נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, קרוב ל-1,500 חרדים נפטרו כתוצאה מהידבקות, והמספרים ככל הנראה גבוהים יותר, ומאחר שאין רישום מסודר וסינכרון בין עשרות חברות קדישא, אי אפשר לדעת את מנין הנפטרים היהודים האמיתי, או כמה נפטרים חרדים, אולם הקהילות היהודיות ספגו אלפי אבידות.

שער הניו יורק טיימס

הימים האחרונים מראים על ירידה במספר המתים, מה שהביא את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאיים על מושלי המדינות: "אם לא תפתחו את בתי הכנסת, אני אעקוף אתכם".

הנשיא טראמפ אמר ביום שישי בחדר התדרוכים של הבית הלבן, כי כנסיות, בתי כנסת ומסגדים, נותנים שירות חיוני לכולם, ולכן יש לפתוח אותם במיידי.

טראמפ הזהיר את המושלים במדינות בהן הם מסרבים לפתוח את מקומות התפילה במדינותיהם, כי הוא יעקוף אותם, אך לא פירט כיצד יעשה זאת. "אמריקה זקוקה ליותר תפילות, ולא לפחות תפילות". אמר.

דונלד טראמפ אמר כי הוא יודע שמנהיגים, רבנים, אימאמים, ועוד מנהיגי דתות שונות בבתי התפילות לכל הדתות והאמונות אוהבים את המתפללים שלהם, "הם לא יעשו כלום שיפגע במתפללים, ולא באנשים אחרים במקומות אחרים, אני סומך עליהם, ואני דורש לפתוח את מקומות התפילה, עוד השבוע. אני דורש".

"המושלים יכולים להתקשר אלי, הם יכולים להתלונן, אבל זה לא יעזור להם כל כך. מיליונים באמריקה צריכים את מקומות התפילה, זה חלק ניכר מחייהם, ולכן המושלים חייבים לאשר את פתיחת המקומות הללו במיידי".

קורונה הניו יורק טיימס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד