ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפו בתיעוד

נתניהו ודרעי נפרדו מוקנין: "מוח חריף ולב רחב"

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר נפרדו שרי הממשלה מהשר היוצא יצחק וקנין. ראש הממשלה שיבח את פעילותו: ""העבודה שלך והאישות שלך קירבו אותך ללבבות של כולנו, לא יכולים להיות נציגי ציבור טובים יותר" • צפו

נתניהו ודרעי נפרדו מוקנין: "מוח חריף ולב רחב"
ח"כ וקנין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה הראשונה שהתקיימה הבוקר (ראשון), נפרד ראש הממשלה בנימין נתניהו משני השרים שעוזבים את החיים הפוליטיים, משה כחלון, לשעבר שר האוצר; ויצחק וקנין, לשעבר השר לשירותי דת.

נתניהו לא חסך בשבחים. "שר הדתות יצחק וקנין הוא גם בא מהעם וחוזר אל העם, יצחק וקנין שירת בצה״ל ואח״כ היה יו״ר ועד המושב ׳יערה׳, תאמינו לי זה מכין אותו לכל, כל מה שהוא צריך לעסוק הוא ידע לעשות".

"הוא כיהן כמעט בכל ועדות הכנסת, וכיהן בהצטיינות הוא מכיר את הדברים לפני ולפנים, יש לו מוח חריף ולב רחב. הוא עזר בהמון דברים", הוסיף נתניהו ופירט שורה של הצעות חוק שיזם יצחק וקנין בלמעלה מ-20 שנות כהונתו בכנסת.


עוד אמר ראש הממשלה, "העבודה שלך והאישות שלך קירבו אותך ללבבות של כולנו, אני רוצה לאחל לך ידידנו המשך הצלחה והמשך עשייה פורייה. לא יכולים להיות נציגי ציבור טובים יותר, מסורים יותר ונאמנים יותר לכלל - ממשה כחלון ויצחק וקנין".

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי אמר: "בן סיעתי וותיק הסיעה, אני חושב שיצחק וקנין אם אני צריך להגדיר אותו נכון הוא אנטי סטיגמה לתדמית של ש״" בחוץ". לדבריו, "ש״ס נחשבת למפלגה סקטוריאלית. אני לא רוצה להוסיף עוד מילים, אבל וקנין, היה יו"ר ועדת האתיקה הכי מקובל בכנסת, אצל ימין, שמאל, יהודים וערבים. מעולם לא מערערים על הפסיקות והיושר שלו".

דרעי הוסיף, "כולם זוכרים את דיוני התקציבים הליליים, איך הוא שמנהל את הישיבה ללא שום טעות וכשהוא לא יכול, ראש הממשלה מבקש ממנו אל תלך, תישאר על הדוכן. אנחנו צריכים איתך אם לא - לא גומרים".

דרעי סיים והודה לוקנין, "הוא קידש שם שמיים במשרד לשירותי דת. בתקופתו יחד עם השר דוד אזולאי ז״ל זה היה המשרד מספר אחד מכל משרדי הממשלה בהצטיינות בנושא פניות הציבור. מי היה מאמין". דרעי הוסיף כי וקנין ימשיך לפעול בעסקונה הציבורית.

השר וקנין הודה לראש הממשלה נתניהו וליושב ראש ש"ס השר דרעי ואמר: "אני מודה לכל מועצת החכמים, הראשון שבהם הגר״ע יוסף תהיה מנוחתו עדן, ומי שהיום משמש כנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן וכל מועצת החכמים״.

וקנין הודה להוריו ולאשתו, "רעייתי ציפורה, עלייך אני יכול לומר 'זכרתי לך חסד נעורייך אהבת כלולתייך, לכתך במדבר בארץ לא זרועה'. אני חושב שאם יש תודה גדולה שאני צריך לומר היום זה לרעייתי, שבמשך 24 שנים התנתקתי מהבית מיום ראשון עד רביעי כל שבוע".

עוד אמר השר היוצא, "אני מודה לקדוש ברוך שזיכה אותי לשרת את עם ישראל באמונה, לעשות את הכל למען קידוש שם שמיים ולא כדי לקבל שררה, מי שמבין מה זה להיות שליח ציבור יודע שאתה עושה את זה כדי לשרת את עם ישראל כולו".

לסיום פנה וקנין לראש הממשלה, ואיחל לו לקראת משפטו שייפתח היום, "יהי רצון שיוציא לאור משפטיך ושהקב"ה ינחה אותך נכון להנהיג את המדינה בתקופה הלא פשוטה הזאת. אני בטוח שבעזרת השם תמשיך להוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים".

בנימין נתניהו יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד