י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השותפים החדשים שוברים שתיקה

הבודדים ב'כחול לבן' שהגיבו לפתיחת משפט נתניהו ובמילים רפות

לאחר כניסתה של 'כחול לבן' לממשלתו החמישית של נתניהו שמרו חברי המפלגה על דממה אל מול המתקפות של בכירי הליכוד ונתניהו עצמו כנגד מערכת המשפט ונגד היועמ"ש לממשלה מנדלבליט. בשעות האחרונות הם נזכרו להגיב בקול ענות חלושה • מגנץ, ניסנקורן ועד יזהר שי

הבודדים ב'כחול לבן' שהגיבו לפתיחת משפט נתניהו ובמילים רפות
בני גנץ צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

לאחר ששמרו על דממה מאז נכנסו לממשלת נתניהו, ולמרות ההתקפות של בכירי הליכוד כנגד המערכת המשפטית ובהן התקפות אישיות נגד היועץ המשפטי לממשלה - בכחול לבן שברו שתיקה ושיגרו בשעות האחרונות תגובות חלולות על פתיחת משפטו של ראש הממשלה.

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק"ה שהוא הוסיף: "אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט", שהוא גיבה את מערכת המפשט, באומרו כי "התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה ענינית והוגנת, כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט".

בקו התקיף בגזרת כחול לבן נקט שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, שאמר כי "היום בו מתייצב ראש ממשלה מכהן בישראל למשפט איננו יום שמח, לאף אחד. כמו שאמרתי אינספור פעמים בעבר, אני מאחל למדינת ישראל ולראש הממשלה שלה שמשפטו יתנהל ביעילות ובמהירות ושייעשה בו צדק. אני משוכנע שהשופטים במשפט הזה ינהלו אותו ללא משוא פנים וייצגו נאמנה את מדינת ישראל ואת מערכת המשפט הישראלית. אנחנו חייבים לדרוש מעצמנו ולפעול למען כך, שכל החלטה של השופטים תזכה לכבוד הראוי מכל אזרחי המדינה, מכל קצוות הקשת הפוליטית".

בהתייחסו לדברי בכירי הליכוד וההתקפה של ראש הממשלה נתניהו בפתח הדיון בבית המשפט, אמר השר שי כי "ההתקפות הקשות על אישים או על מערכות הצדק בישראל חייבות להיפסק מיידית. הן לא ישפיעו כהוא זה על החלטות השופטים והתוצאה היחידה שלהן, המגונה והעצובה בפני עצמה, היא המשך הפילוג והקרע בחברה הישראלית"

"חשוב שנזכור", דחה השר שי את דברי ראש הממשלה נתניהו, ואמר, "משפטו של ראש הממשלה איננו משפטו של הימין הישראלי, חלילה, ואיננו בשום אופן אמירה על אף אחד או אחת מתומכיו הרבים של נתניהו. להיפך". שהוא מוסיף, "דווקא ביום הקשה הזה למדינת ישראל חשוב שנזכור: הדמוקרטיה הישראלית ניצחה שוב את מי שניסו להסיט אותה ממסלולה. וזה קרה בזכות כל מי שהתגייסו לעמוד על המשמר, כל אחת ואחד מהן/ם בתרומתן/ם האישית למאבק הזה ובעיקר בזכות משרתי ציבור נאמנים ואמיצים, אנשי אכיפת החוק והסדר, אנשי רשויות הצדק במדינת ישראל, שהתייצבו כולם, שוב, ללא מורא, והעמידו את עצמם לרשותה של הדמוקרטיה הישראלית".

בסיעת דרך ארץ של השר יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר מסרו: "איש לא ייחל להגיע ליום הזה. כמו כל אזרחי ישראל אנו מקווים שראש הממשלה יזוכה בבית המשפט, שהוא המקום היחיד לבירור העובדות והאמת. לא הרחוב ולא התקשורת. היום במיוחד חשוב לזכור - לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם. מחנה הימין בישראל נשפט אך ורק על מעשיו למען עם ישראל וארץ ישראל".

אחרים לעומתם, משום מה עדיין שותקים, כמו שר החוץ גבי אשכנזי לצד מנהיגי 'ימינה' נפתלי בנט ואיילת שקד שאמנם נמצאים מהעבר השני באופוזיציה, אולם דעתם ידועה ובכל זאת לא השמיעו קולם ביום החשוב הזה.

אביחי מנדלבליט משפטו של בנימין נתניהו בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד