י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע התפרצות הנגיף

ארה"ב דוחפת את היחסים עם סין לסף מלחמה

מתקפה חריפה מרומזת מצידו של שר החוץ הסיני כלפי נשיא ארה"ב טראמפ שטוען כי "ארה"ב דוחפת את היחסים עם סין לסף של מלחמה קרה חדשה"

ארה"ב דוחפת את היחסים עם סין לסף מלחמה
וואנג יי/דונלד טראמפ צילום: משרד החוץ הסיני/הבית הלבן

שר החוץ הסיני וואנג יי טוען כי "ארה"ב דוחפת את היחסים עם סין לסף של מלחמה קרה חדשה", ודחה את 'שקריה' של וושינגטון סביב נגיף הקורונה, ואמר כי בייג'ינג פתוחה למאמץ בינלאומי למצוא את מקורו.

שר החוץ המשיך עם 'מלחמת המילים' לעבר וושינגטון, הוא דיבר על רצונה של בייג'ינג להדק את השליטה על הונג קונג, ואמר כי ארצות הברית נדבקה על ידי "וירוס פוליטי שמכריח שם דמויות לתקוף את סין ללא הרף."

"הובא לידיעתנו שכמה כוחות פוליטיים בארה"ב לוקחים את יחסי סין-ארה"ב כבני ערובה ודוחפים את שתי המדינות על סף מלחמה חדשה" אמר וואנג לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים בפרלמנט של סין.

וואנג לא אמר לאילו 'כוחות' הוא מתכוון, אך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא זה שהוביל ביקורת עולמית על כך שסין הסתירה מהעולם את תופעותיו המסוכנות של הנגיף עד כדי מוות, מה שגרם ליותר מ-340,000 מקרי מוות ברחבי העולם, לצד מכה כלכלית אנושה.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי קרא לבייג'ינג להזמין את נציגי האו"ם, כדי לחקור את המקור, אולם שר החוץ וואנג יי, לא ציין אם מדענים זרים יוזמנו להגיע לסין.

וואנג יי האשים את פקידי ארה"ב ב"סטיגמה" שהדביקו על סין. "כמה דמויות פוליטיות בארה"ב ממהרות לתייג את הנגיף ואת מקורו, ומצמידים סטיגמה לסין". מרבית המדענים מאמינים כי הנגיף קפץ מבעלי חיים לבני אדם לאחר שהופיע בסין, אולי משוק בעיר ווהאן המרכזית בו נמכרו בעלי חיים אקזוטיים למאכל אדם.

וואנג יי דונלד טראמפ סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד