ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חברת החשמל ממליצה: חשמל יעיל ובטיחותי

כמה באמת עולה לנו השימוש במכשירי החשמל הביתיים? כיצד ניתן לחסוך משמעותית בעלויות? ומהי הדרך הנכונה ביותר לחימום הבית בחורף? • מומחי חברת החשמל עונים

חברת החשמל ממליצה: חשמל יעיל ובטיחותי



הבית הוא מקום יקר לכל אחד ואחד מאיתנו. דברים חשובים קורים בו. בחברת החשמל יודעים זאת, ועושים כמיטב יכולתם על מנת שתוכלו ליהנות מהחשמל בביתכם, בצורה הטובה, היעילה והבטיחותית ביותר.

מעבר לציוד המתקדם והפעילות הענפה בשטח, בחברת החשמל רואים את אספקת המידע כחלק מהמוצר המוגמר, ופועלים לסייע וליידע בדרכים שונות ומגוונות.

ברוח זו אספו בחברת החשמל שאלות והתלבטויות שכיחות המתעוררות בנוגע לשימוש בחשמל, והפיקו עלוני מידע מפורטים, במגוון רחב של נושאים. כמו-כן, פיתחו עבורכם אמצעים שימושים (מחשבונים פשוטים), כדי להקל על ההבנה והחישוב של עלות ההפעלה של מכשירים בבית ועל נושאים נוספים.

בהמשך תוכלו למצוא תקצירים למידע הקיים היום בנושאים השונים הקשורים בחשמל. על מנת לקבל מידע מפורט יותר בנושא שמעניין אתכם, אתם יכולים להקיש על הקישורים שיביאו אתכם לעלון המידע או לכאלה שיובילו אתכם לאתר האינטרנט של חברת החשמל www.israel-electric.co.il. לחלופין, ניתן לחייג 103 מכל מטלפון קווי או 103* מכל מכשיר סלולארי ולבקש אליכם הביתה את העלון בנושא שבו אתם מתעניינים.

"מכשירי חשמל ביתיים – כמה זה עולה לנו"

צרכנים מודעים/מחושבים יכולים לשלוט בהוצאות החשמל מראש, ע"י בדיקה והשוואת מכשירי חשמל בטרם הקניה, וע"י שימוש יעיל במכשירי החשמל שבבית. בעלון "מכשירי חשמל ביתיים, כמה זה עולה לנו" מוגש המידע בנוגע לחישוב צריכת החשמל, ופירוט עלות חשמל למכשירי חשמל ביתיים נפוצים. חשוב לנו שתדעו כמה אתם משלמים ועל מה.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"חשמל בראש טוב"


בעלון "חשמל בראש טוב" מוגשות עצות והמלצות ללקוח המעוניין לחסוך בצריכת החשמל. בעלון זה מוסברת דרך החישוב של עלות החשמל עפ"י סוגי מכשירי החשמל, ולצידן המלצות פשוטות לחיסכון בחשמל, לבחירה ולתחזוקה נכונה של מכשירי החשמל.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"המטבח החשמלי"

המטבח הוא אחד המקומות בהם יש צורך משמעותי בחשמל. בעלון "המטבח החשמלי" מוגשות עצות רבות לשמירה על הבטיחות בחדר כל כך "חשמלי", ודרכים לחלוקה נכונה של מכשירי החשמל הנפוצים במטבח עפ"י שקעים, והתאמת גודל המעגלים במטבח ושל חיבור החשמל לבית בהתאם לכמות וסוגי מכשירי החשמל. בעלון מובאת טבלת נתוני צריכה והספק של מכשירי החשמל הנפוצים במטבח.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"מזגנים – ליהנות יותר ולשלם פחות"

מהעלון "מזגנים – ליהנות יותר ולשלם פחות" ניתן ללמוד כמה חשמל צורך כל מזגן (עפ"י סוגי מזגנים, גודלם והספקם) - מידע שעשוי לעניין בעלי מזגנים, וגם פרטים בנוגע למזגנים, יתרונות וחסרונות של כל מזגן - מידע שעשוי לעניין בעלי מזגנים עתידיים. העלון גם מספק עצות שימושיות לייעול השימוש במזגן ולחיסכון בחשמל למיזוג אוויר בבית.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"לחמם את הבית יותר ולשלם פחות"

לקראת כל חורף מתלבטים בשאלה, כיצד לחמם את הבית מבלי לשלם כסף רב בעד החשמל. חברת החשמל מסייעת להחליט באמצעות המידע שבעלון "לחמם את הבית יותר ולשלם פחות", בו ניתן למצוא השוואה בין צריכת החשמל של מכשירי חימום חשמליים שונים, כמו גם עצות לייעול השימוש בחימום. בעלון מובאות גם הוראות בטיחות לשימוש נכון במכשירים, ולשמירת תקינותם לאורך זמן.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"דוד החשמל הביתי"

גם בעלי דוד השמש משתמשים בגוף החימום החשמלי שבדוד בימי החורף. בעלון "דוד החשמל הביתי" ניתן למצוא מידע בנוגע לחשמל שהדוד צורך לחימום המים ועצות לתפעול פרטי של הדוד לחיסכון מרבי. בעזרת עלון זה ניתן ללמוד כיצד לשנות את ההרגלים היומיומיים על מנת לחסוך בצריכת חשמל בכל הנוגע לדוד החשמלי.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"להאיר את הבית באור חדש"

החשמל מאפשר את "הארכת הימים" ע"י תאורה מלאכותית. בעלון "להאיר את הבית באור חדש" ניתן למצוא מידע בנוגע לסוגי הנורות, השוואת צריכת החשמל של הסוגים השונים ובדיקת היתרונות והחסרונות בכל סוג. העלון מספק גם מידע בנוגע לאביזרים הנלווים לנורות, למפסקים וכדומה וניתן למצוא בו המלצות כיצד לייעל את צריכת החשמל לתאורה.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"נורה פלואורסצנטית קומפקטית-תחליף יעיל לנורת הליבון המסורתית"

אחת ההתפתחויות הגדולות בטכנולוגיות התאורה, בעקבות משבר האנרגיה העולמי בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת, היא הנורות הפלואורסצנטיות הקומפקטיות, אשר מהוות תחליף עיקרי, יעיל וחסכוני לנורות הליבון.

בעלון זה מתוארות יעילותן של הנורות הפלואורסצנטיות הקומפקטיות בהשוואה לנורות ליבון, וכן מוצגים נתוני עזר לבחירת הנורה המתאימה.

לצפיה בעלון לחצו כאן

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"מכונת כביסה –לכבס הכל, יותר בזול"

מכונת הכביסה - ממכשירי החשמל הנפוצים והשימושיים ביותר. בעלון "מכונת הכביסה -לכבס הכל, יותר בזול" מובאות עצות לשימוש זול יותר במכונת הכביסה, השוואה בין סוגי מכונות הכביסה (פתח עליון ופתח קדמי), יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן, ורשימת סוגיות אליהן יש לשים לב לפני רכישת מכונת כביסה.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"לייבש בלי להתבייש –כל מה שרציתם לדעת על מייבשי כביסה"

מייבשי הכביסה נתפסו פעם כמותרות, אך הם נמצאים כיום ביותר ויותר בתים בישראל. אם גם לכם יש מייבש כביסה, או שאתם מעוניינים לרכוש אחד, כדאי לעיין בעלון "לייבש בלי להתבייש, כל מה שרציתם לדעת על מייבשי כביסה", שם ניתן למצוא מידע בנוגע לסוגי מייבשי הכביסה, חיבור החשמל המתאים לשימוש, עצות ודרכים לחסוך בעלויות ההפעלה, ושיטות לתחזוקה נכונה של המכשיר ולשמירה על תקינותו לאורך זמן.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"כיצד לשמור על מכשירים אלקטרוניים הרגישים ל"מתחי יתר חולפים"?"

מתחי יתר חולפים/גלי מתח יתר הם תופעה בה עוצמת מתח אדירה משתחררת למספר אלפיות שנייה, ועלולה לפגוע במכשירי חשמל רגישים המחוברים באותה עת לחשמל. מכשירים כגון מחשבים, טלוויזיות, מערכות שמע וציוד אלקטרוני בכלל, רגישים למתחי יתר חולפים. בעלון "כיצד לשמור על מכשירים אלקטרוניים" מוצע המידע על התופעה, סיבות הופעתה ועל שימוש בהתקני הגנה בפני פגיעות שעלולות להיגרם כתוצאה ממתחי יתר חולפים.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"עצות חשמליות לשיפוץ הבית"

משפצים את הבית? ברגעים כאלה קל להיתפס לפן העיצובי של השיפוץ, אך לא כדאי לשכוח את התשתית החשמלית. בעלון "עצות חשמליות לשיפוץ הבית" פרטים שלא כדאי לשכוח בשיפוץ. אם הבית אינו חדש, ורק עובר שיפוץ, יש להתייעץ עם חשמלאי מורשה בכל חציבת קיר. אם הבית חדש יש לרשת אותו חשמלית תוך חשיבה על הצרכים העתידיים בבית החדש. הגדלה עתידית של החיבור החשמלי והוספת שקעים עתידית תעלנה ותהיינה טורדניות יותר בעתיד מאשר תכנון מערכת אשר מתחשבת בצרכים העתידיים בביתך בשלב הזה.

למידע באתר האינטרנט בנושא 'עצות חשמליות לשיפוץ הבית' לחצו כאן

"הגדלת חיבור? יותר חשמל בשבילך"

לפעמים גדל הביקוש לחשמל, והחיבור הקיים לחשמל אינו מספיק. לדוגמה, כאשר המשפחה מתרחבת או כאשר גדל מצאי מכשירי החשמל בבית והשימוש בחשמל הולך וגובר. בעלון "הגדלת חיבור? יותר חשמל בשבילך" נמצאים כל הפרטים הדרושים בנוגע להגדלת החיבור לחברת החשמל. איך לעשות, מה להכין, מי יכול, מתי צריך.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"כיצד מזמינים חיבור לבית חדש"

חיבור בית חדש לרשת החשמל הוא תהליך שתחילתו בהזמנת החיבור וסופו באספקת החשמל לבית.
מה הם השלבים השונים בדרך לחיבור מהיר ויעיל לרשת החשמל? על כך מוסבר בעלון המידע.

למידע באתר האינטרנט בנושא 'כיצד מזמינים חיבור לבית חדש' לחצו כאן

"הדרך למתקן חשמל בטיחותי"

החשמל הוא נוח לשימוש וכמובן בטיחותי כאשר משתמשים בו בצורה הנכונה. יחד עם זאת, חשוב תמיד לעמוד על המשמר ולוודא כי כל האביזרים הקשורים לחשמל (מפסקים, שקעים, תקעים, מכשירי חשמל וכד') – הינם שלמים ותקינים. במקרה וגיליתם סימנים המצביעים על פגיעה אפשרית בבטיחות המכשירים או האבזרים החשמליים, או גרוע מכך, תקלות של ממש, עליכם להזמין מייד חשמלאי מורשה שיתקן את התקלה. בעלון 'הדרך למתקן חשמל בטיחותי' תוכלו למצוא רשימת ביקורות שאתם יכולים לבצע בבית בעצמכם, ורשימת פעולות שעליכם לדאוג לבצע באמצעות חשמלאי מורשה.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

"עצות לשימוש בטוח בחשמל"

רוב הזמן אנו מוקפים במכשירי חשמל, מה שיוצר נוחות מרבית. עם זאת אנחנו צריכים להיות בטוחים שאנחנו יודעים כיצד להשתמש במכשירים באופן בטיחותי. בעלון 'עצות לשימוש בטוח בחשמל' ממתינות לכם עצות פשוטות, אך חיוניות לשימוש בטוח במכשירים ובמתקן החשמל שבביתכם.

למידע באתר האינטרנט לחצו כאן

מחשבונים שימושיים

מחשבונים שימושיים לחישוב עלות הצריכה וההספק המרבי המותר להפעלה בהתאם לגודל החיבור.
באתר האינטרנט של חברת החשמל הוספנו לנוחיותכם מחשבונים שימושיים. ע"י מחשבונים אלה תוכלו לברר כמה כסף עליכם לשלם בעד הפעלתם של מכשירי החשמל שבביתכם, ולגלות אילו וכמה מכשירים אתם יכולים להפעיל בבת אחת ללא סכנת חריגה מההספק המרבי האפשרי להפעלה בחיבור הקיים כיום. לאחרונה הוספנו גם מחשבון המסייע לחשב עד כמה כדאי לעבור מנורות ליבון רגילות (זולות, אך בזבזניות) לנורות חסכוניות (יקרות יותר, אך חסכוניות בכ-80%), שיסייע לכם להעריך נכון את הרווח מהחיסכון הצפוי.

מתלבט בין תעריף ביתי אחיד לבין תעו"ז ברירתי? באתר האינטרנט קיים סימולאטור, המאפשר לבחון את כדאיות המעבר מתעריף אחד למשנהו, בהתאם לדפוסי השימוש והמכשור הקיימים בביתכם.

למעבר למחשבונים באתר האינטרנט לחצו כאן



אם יש שאלות או התלבטויות שלגביהן לא מצאתם מענה בעלונים ובאתר האינטרנט, אנא הפנו את תשומת ליבנו לכך, ואנו נשמח לבדוק אפשרות לספק את המידע בנושאים שטרם עסקנו בהם באמצעות אתר האינטרנט של החברה או באמצעות עלונים נוספים.

בתודה והוקרה, חברת החשמל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד