י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יום משמעותי בתולדות המדינה

"ייתכן שיצליח לשלוף שפן מהכובע": כך סוקר בעולם הדיון במשפט נתניהו • צפו

התקשורת בישראל עסקה אתמול באובססיביות בפתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו, אך גם כלי התקשורת ברחבי העולם סיקרו את האירוע ההיסטורי והדרמטי • "משפט השחיתות של נתניהו מתחיל, ולוקח את ישראל לשטח שאינו מוכר"

"ייתכן שיצליח לשלוף שפן מהכובע": כך סוקר בעולם הדיון במשפט נתניהו • צפו
נתניהו מתייצב לפתיחת משפטו צילום: Flash90

אתמול (ראשון), בפעם הראשונה ראש ממשלה בישראל התייצב בבית המשפט לפתיחת משפטו. התקשורת הישראלית כולה פתחת אתמול ב"מבצע שידורים מיוחד", אך גם התקשורת העולמית גילתה התעניינות לא מעטה וסיקרה את תחילת משפטו של ראש הממשלה נתניהו בשידורים ישירים ובדיווחים נרחבים בנושא. עם זאת, הכותרות העולמיות לא עסקו במשפט כי אם בדיווחי הקורונה העולמיים ובחידוש ההפגנות בהונג קונג, כך בישראל היום.

רשת CNN העולמית שלחה כתב לבית המשפט שדיווח בשידור חי מאזור בית המשפט וניסה להסביר לצופים על כתבי האישום השונים. הכתב הסביר לצופיו כי מדובר ביום "משמעותי" בתולדות מדינת ישראל.

בסקיי ניוז ציין הכתב את האהדה לה זוכה נתניהו בישראל ואמר כינתניהו נחשב ל"קוסם" בפוליטיקה הישראלית, הכתב אף ציין בדרמטיות כי ייתכן שיצליח לשלוף שפן מהכובע כדי לחלץ עצמו ממצבו המשפטי.

באתר התקשורת בלומברג התייחסו גם לפתיחת משפטו של נתניהו ובכותרת נכתב: "נתניהו טוען לניסיון הדחה בתחילת משפט השוחד שלו".

בעיתון הנחשב "ניו יורק טיימס" נכתב בכותרת "משפט השחיתות של נתניהו מתחיל, ולוקח את ישראל לשטח שאינו מוכר", בעיתון ציינו את אורך הזמן הצפוי למשפט "דבר אחד עדיין מאיים להביא לסיום הקריירה של מר נתניהו, ראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר בישראל - משפטו הפלילי בעבירות שחיתות. המשפט צפוי להימשך שנה או יותר, והעדים הראשונים לא צפויים להעיד במשך חודשים".

בשבועון "סאנדיי טיימס" הבריטי נכתב על כי "האופציות של נתניהו אוזלות". בכתבה נכתב על הבושה שנתניהו יספוג בכניסתו לבית המשפט "מוקף שומרי ראש, בנימין נתניהו ייכנס היום אחר הצהריים לבית המשפט בירושלים דרך דלת אחורית כדי לתפוס את מקומו על ספסל הנאשמים. זה רגע שהוא נלחם במשך שנים כדי למנוע, אך סוף־סוף הוא כאן".

ברשת פוקס ניוז לא דווח כלל על המשפט גם שעות לאחר סיומו בניגוד לכלי תקשורת רבים בעולם., אלא הסתפקו בדיווח שהתפרסם באתר לפני המשפט.

נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד