י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ללא עזרת נשים

כך יחגגו השנה בחצר בעלזא את חג השבועות

מכתב מיוחד בשם האדמו"ר מבעלזא מורה לחסידים, שמי שיש לו ספק או שהוא צריך להיות בבידוד מחמת גילו שלא יגיע לחג השבועות • בחסידות פתחו את כל הגלריות והשנה לא תהיה עזרת נשים 

כך יחגגו השנה בחצר בעלזא את חג השבועות
בית המדרש בעלזא בשנה שעברה בערב החג צילום: אנשיל בעק

בחצר חסידות בעלזא נערכים לחג השבועות בצל נגיף הקורונה ובמכתב ששיגרו לחסידים ישנם הוראות לרגל חג מתן תורה. 

בחסידות יהיו פתוחים כל הגלריות לציבור ולא תהיה עזרת נשים, בגלריות יעמדו הבחורים והאברכים במרווחים, לאחר שלא יהיו אורחים שמגיעים מארה"ב ומאירופה.  

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתב שכתב הרב החסיד רבי בערל קליין, המשמש כראש החברה של חסידי בעלזא, שאחראי כמידי חג על האש"ל לאלפי החסידים והאורחים שמגיעים לשהות בקריה בירושלים. הרב קליין כתב במכתב שהיה לעיני האדמו"ר: "אל כל אנ"ש חסידי בעלזא הע"י עם התקרב ימי חג השבועות זמן קבלת תורתינו, אשר כל עיני אנשי שלומינו נשואות לעלות לראות וליראות בצילא דמהימנותא בצל אבינו רועינו כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".

"הנה עתה לאור התחלואה המדבקת ל"ע השוררת בעולם, שומה עלינו להיזהר ביתר שאת במצות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, ובעיקר על נפשות הזולת שההידבקות במחלה עלולה להוות בעבורם סכנה, במיוחד במקום שמתקבצים בו רבים".

"אשר על כן נפשינו בשאלתינו, מכל מי שחל עליו חובת בידוד, או שיש אודותיו צל של ספק באם מותר לו להיות בין קהל אנשים אם מסיבתו, או מסיבת הקרובים אליו, ליטול את מלוא האחריות, לבל יפיר בשום פנים ואופן את חובתו בעת הזאת, ולא - לבוא או להסתובב ואפילו לשהות - כלל בכל המתחם של המרכז העולמי ובכך ח"ו לסכן את עצמו או את זולתו".

"עלינו לזכור כי הפרת חובה כזאת, עלולה להביא לתוצאות שיהווה ח"ו מכשול גדול לרבים, מלבד החילול שם שמים ח"ו אשר יכול להיגרם מכך. וכבר ידוע כי היושבים בבעלזא זלל"ה היו משננים דברי התוס' בנדה כי תואר חסיד ניתן למי שמוותר מעצמו בכדי לא לגרום לנזק לאחר, וד"ל".

את מכתבו מסיים "אנו תפילה להשי"ת שיגיעינו למועדים ולרגלים אחרים הבאים לקראתינו לשלום, ונזכה כולנו יחד להתאחד עוד רבות בשנים בכל עת מצוא בצל עטרת ראשינו רבינו שליט"א, מתוך בריות גופא ונהורא מעליא, אמן".

בחצר חסידות בעלזא מקווים כי אורחים רבים לא יגיעו השנה עקב הנגיף ועקב כך שהחג יוצא יומיים ונערכים לשמירה מלאה של כל הוראות משרד הבריאות. 

חסידות בעלזא חג השבועות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד