י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במדינה הערבית

הקהילה היהודית באמירויות: "עד עכשיו הסתדרנו כמו פרטיזנים"

משלוח ענק של בשר כשר נחת באיחוד האמירויות לטובת אנשי הקהילה היהודית המצומצמת שפעילה במקום ומזה זמן רב שלא סופק להם בשר כשר • צפו בתיעוד ממשלוח הבשר

הקהילה היהודית באמירויות: "עד עכשיו הסתדרנו כמו פרטיזנים"
משלוח הבשר לאחר שנחת צילום: מתוך הסרטון

‏בימים האחרונים נחת באיחוד האמירויות משלוח גדול של בשר כשר מארצות הברית כדי לספק את צרכיה של הקהילה היהודית בעיצומו של משבר קורונה.

‏גורמים בקהילה היהודית באמירויות אמרו ל'כאן חדשות' כי לישראל אין קשר למשלוח שהגיע מארה"ב. לדבריהם, זו הפעם הראשונה שמגיעה כמות כזו של בשר כשר לקהילה: "עד עכשיו הסתדרנו כמו פרטיזינים. כל אחד היה דואג לעצמו מבחינת הבשר. לא היה משלוח בסדר הגודל הזה".

‏בשנה שעברה פורסם כי הוקמה חברת קייטרינג של אוכל כשר, אך אז דווח כי היא סיפקה בעיקר אוכל כשר שאינו בשר.

הדברים הללו מגיעים לאחר שצורכי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הולכים וגדלים. באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות, ישנה קהילה יהודית קטנה ולפני מספר חודשים הגיע למקום מוהל חרדי מהעיר ביתר למול את בנו של אחד מאנשי הקהילה.

הברית נערכה לבנם של זוג יהודים שהתגוררו בעבר בברלין שבגרמניה ואותה ליווה רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל - שעמד בקשר קרוב עם המשפחה. את הברית ערך הרב שלמה שטיין. הרב שטיין סיפר לאחר הברית, "התרגשתי מאד לבצע את אחת המצוות החשובות והידועות ביהדות במדינה ערבית, חוויה שלא כולם זוכים לה, אני מאד שמח שהמצווה נפלה בחלקי".

מדובר בברית הראשונה שנערכה אי פעם באבו-דאבי וההתרגשות של המשתתפים הייתה גדולה במיוחד. המעמד הנדיר נערך בשיתוף עם הרב, הפועל גדולות ונצורות באיחוד האמירויות מזה מספר שנים.

איחוד האמירויות בשר כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד