י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

דירה בחיפה? שיעורי התחלואה בקרב הילדים מהגבוהים בישראל

מחפשים לרכוש דירה זולה בחיפה? כדאי שתדעו את המחיר האמיתי: שיעורי התחלואה בקרב ילדי חיפה - הגבוהים בישראל. הסיבה: הילדים בחיפה חשופים לריכוזים גבוהים של חומרים מסרטנים

זיהום האוויר החריג השתמר לאורך הדורות. חיפה
זיהום האוויר החריג השתמר לאורך הדורות. חיפה


ילדים באזור מפרץ חיפה חשופים לזיהום אוויר המהווה סיכון ממשי לבריאותם. כך עולה מדו"ח מיוחד שהציגה היום (א) 'הקואליציה לבריאות הציבור' על בריאות ילדים וזיהום אוויר באזור מפרץ חיפה. לפי הדו"ח, כתוצאה מכך יש באזור שיעורי תחלואה גבוהים יותר בקרב ילדים לעומת אזורים אחרים בארץ. כך מדווח העיתונאי צפריר רינת מעיתון 'הארץ'.

יש להדגיש שהדו"ח אינו מבוסס על נתונים חדשים, אלא מנתח נתונים קיימים מבדיקות של משרדי הבריאות והגנת הסביבה אחר הנעשה באזור המפרץ.

חשיפת ילדים לזיהום אוויר עלולה לפגוע בהתפתחותם, וגופם עשוי לצבור ריכוזים גבוהים יותר של חומרים רעילים. באזור מפרץ חיפה יש בשנים האחרונות שיעור תחלואה גבוה יותר במחלות נשימה בקרב ילדים, כך על פי נתוני משרד הבריאות.

לטענת מחברי הדו"ח, אחד ההסברים לכך הוא חשיפה לזיהום אוויר. על פי נתוני הדו"ח, אזור מפרץ חיפה הוא יוצא דופן לעומת איזורים עירוניים אחרים בישראל בכך שחלק ניכר מהזיהום בו הוא מממקורות תעשיתיים כמו ייצור נפט וחשמל, ולא מתחבורה.

בדו"ח החדש מוזכרות בדיקות אוויר שערך המשרד להגנת הסביבה בשנתיים האחרונות בהן נמצאו סוגים רבים של מזהמים רעילים. תוצאות הבדיקות מעידות לדעת מחברי הדו"ח על חשיפת ילדים במקומות שונים במפרץ חיפה לריכוזים גבוהים של חומרים מסרטנים.

הדו"ח החדש טוען שאחד המקורות העיקריים לפליטת זיהום במפרץ חיפה הם בתי הזיקוק. יש לציין שחברת בתי הזיקוק דיווחה לאחרונה על שורת צעדים שנקטה להפחתת זיהום אוויר, ובהם מערכת בדיקות לאיתור מוקדי זיהום המפוזרים במקומות שונים ולא רק מארובות.

כמו כן הוצב כיסוי על מכלי דלק על מנת למנוע פליטת אדים מזהמים. בחברה גם הודיעו שהם השלימו את היערכותם לשימוש בגז טבעי.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד