י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הרגשתי משהו אחר"

הרמטכ"ל של בני ברק: "לא צריך לרוץ לגייס חרדים"

אלוף במיל', רוני נומה שהיה אחראי על משבר הקורונה בעיר בני ברק, אמר היום כי "לא הייתי רץ לפתור בעיות ולנסות לגייס אותם, מי שירצה להתגייס יתגייס"

הרמטכ"ל של בני ברק: "לא צריך לרוץ לגייס חרדים"
האלוף במיל' רוני נומה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

"לא צריך לרוץ לגייס חרדים", כך אמר היום אלוף במיל', רוני נומה, בכנס של ארגון גשר הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים. "מי שירצה יתגייס, אם ננהג בחוכמה המשבר הזה יהפוך אותנו לחברה חכמה יותר, מחוברת יותר וערכית יותר".

"הייתה המון חשדנות בינינו לבין החרדים בבני ברק. נקודת המפנה ביחסים הייתה סביב ההיערכות לפסח, שמה אני הרגשתי שהגורמים הממשלתיים והביצוע צריכים להבין שיש פה עיר אחרת עם צרכים אחרים. לא היו רק חולים, היו הרבה גופי ביצוע, וכדי לעשות ביעור חמץ בפסח שנאסוף את החמץ מכל הדירות כדי שלא יהיו התקהלויות כל שנה, היה צריך אמון הדדי. היה מבצע לוגיסטי שלם, הם לא האמינו והחיילים לא הבינו. ברגע שראו ושמעו בני אדם שבאים לעזור, שם הייתה נקודת המפנה", הוסיף נומה.

לדבריו, "אני רוצה להאמין שהחברה החרדית יותר פתוחה היום, כן. צריך מאוד להיזהר ובצניעות מאוד גדולה לדבר על העתיד. זה תלוי איך נתנהל הלאה, אם תהיה פטרנות ונגיד אמרנו לכם, זה יגרום בדיוק להפך. אם תהיה תחושה הדדית של כל אחד מהצדדים ויגיעו כשהם פתוחים וקשובים לצרכים אחד של השני, נצליח להתחזק כחברה. והשונות שחשוב שהיא תישמר, זה לא הבעיה, להפך. עברתי מסע שבו אני חושב שאני יכול לומר בוודאות שאני מודע היום לדברים שלא ידעתי לפני ולכן אני הרבה יותר מכבד ומעריך את האנשים היקרים האלה שנמצאים שם. הם נורא רוצים לתת ולהיות חלק. לא הייתי רץ לפתור בעיות ולנסות לגייס אותם, מי שירצה להתגייס יתגייס, אם ננהג בחוכמה זה יהפוך אותנו לחברה חכמה ומחוברת יותר, ערכית יותר".

הוא הוסיף כי החוויה הכי משמעותית שחווה במהלך העבודה בבני היא ש"בערב יום הזיכרון האחרון הייתי בבני ברק, הקשבתי לנאומים, ראיתי דגלים. הרגשתי משהו אחר, שמוסיף לי הרבה מאוד אופטימיות. אני לוקח את טקס יום הזיכרון מהתקופה הזו, זה משהו שלא ראיתי ולא הרגשתי".

נזכיר כי נומה היה יו"ר הוועדה שמינה הרמטכ"ל לבדיקת הטענות על כך שגורמים בכירים בצה"ל זייפו בכוונה את נתוני גיוס החרדים, מה שהופך את האמירה שלו למשמעותית אף הרבה יותר.

רוני נומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד