י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חסינות עדר? תחשבו פעמיים

מחקר מדאיג: החלמתם? הנוגדנים נעלמים לאחר זמן קצר

חוקרים בהולנד גילו כי אדם שנדבק בנגיף קורונה, מתחיל לאבד את הנוגדנים למחלה כבר לאחר 6 חודשים מההידבקות. "התקווה של ממשלות להגיע לחסינות עדר על ידי מחזורי הדבקה טבעיים אינה סבירה כלל"

מחקר מדאיג: החלמתם? הנוגדנים נעלמים לאחר זמן קצר
סניף ארומה בצל הקורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

יתכן כי יש סיבה לדאגה גם בקרב המחלימים. על פי מחקר חדש שהתבצע באוניברסיטה של אמסטרדם, עולה כי גם אלו שחלו ופיתחו חסינות מהנגיף אינם בטוחים, משום שהנוגדנים עלולים להיעלם לאחר שישה חודשים בלבד. כך דווח בחדשות 12.

החוקרים טוענים, כי תקופת החסינות, כלומר התקופה שבה אדם שנדבק בקורונה - מוגן מהידבקות חוזרת - קצרה באופן מדאיג. במחקר נראו הידבקויות-חוזרות כ-12 חודשים לאחר ההדבקה הראשונית, וכן כמות הנוגדנים ירדה באופן משמעותי כבר לאחר 6 חודשים".

החוקרים בצעו את המחקר על זנים שונים של נגיפי קורונה שמדביקים בני אדם, אך הבהירו שסביר כי הדבר נכון גם לגבי הנגיף הנוכחי. החוקרים הבהירו כי למרות שבין סוגי נגיפי הקורונה יש מעט מאוד דמיון מבחינה ביולוגית, בכל זאת כולם מייצרים חסינות קצרת מועד ואבדן מהיר של נוגדנים. "בהחלט יכול להיות שזה המכנה המשותף של כל נגיפי הקורונה האנושיים", הבהירו.

לטענת החוקרים, כוונתן של חלק מהמדינות שהאוכלוסייה יפתח חיסון העדר אינה סבירה כלל. "בהינתן שהחסינות הטבעית עלולה להיעלם ששה חודשים לאחר ההידבקות, התקווה של ממשלות להגיע לחסינות עדר על ידי מחזורי הדבקה טבעיים אינה סבירה כלל".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד