י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בחסות משבר הקורונה

דרמה: צעיר וצעירה חרדים שוחררו בערבות והצליחו להימלט לארץ

צעיר וצעירה חרדים שניהלו רשת הברחת צמח הגת לצרפת, נעצרו במדינה, שוחררו בערבות וניצלו את שדה התעופה הריק עקב הקורונה ונמלטו לישראל. בישראל צמח הגת חוקי ולכן סביר שלא יוסגרו • עו"ד מרדכי ציבין, מספר ל'בחדרי חרדים' כי אינו מבין כיצד השניים הצליחו להימלט

דרמה: צעיר וצעירה חרדים שוחררו בערבות והצליחו להימלט לארץ
צללית חרדים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שני אזרחים ישראלים חרדים שהיו עצורים בצרפת לאחר שנתפסו מבריחים את צמח הגת, שוחררו בערבות, אך הצליחו להימלט לישראל.

שני הצעירים, בשנות העשרים לחייהם, ניצלו את המצב בו שדה התעופה כמעט ריק בצל מגיפת הקורונה, והצליחו להימלט לישראל. כך מדווח איתמר אייכנר מ - Ynet.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שני העצורים שברחו הם חרדים מצפון הארץ. אחד מהם היה עצור במשך תשעה חודשים לאחר שהפעיל רשת להברחת גת לצרפת.

לפני שבועיים הוא שוחרר בערבות והצליח להימלט לישראל בטיסה. בנוסף נמלטה לישראל צעירה חרדית גם היא בשנות העשרים לחייה, שהיתה עצורה בעוון ניהול מבריחי גת.

שני החרדים מסתובבים חופשי בישראל, וככל הנראה הם לא יוסגרו לצרפת, מאחר ועלי גת חוקיים בארץ. שניהם ברחו בדרכים מתוחכמות לארץ.

עו"ד מרדכי ציבין מומחה לטיפול בעצירים ישראלים בחו"ל, אמר ל'בחדרי חרדים', כי הוא טיפל בסיפור בהתנדבות. אך הוא עדיין לא יודע כיצד הצליחו שניהם לצאת מצרפת למרות האיסור. ציבין אמר כי זה בא לו בהפתעה מוחלטת.

מומחה בתחום, עו"ד מרדכי ציבין

כזכור, רק בשבוע שעבר צעירה ישראלית מבית חרדי ניצלה ממאסר באירלנד, לאחר שהשופט השתכנע כי היא לא הבינה את חומרת ניסיון הכנסת "גת" למדינה. לטענתה היא חשבה שאין עם זה שום בעיה, מאחר שבישראל הגת הוא חוקי.

הצעירה הישראלית שנתפסה, הביאה איתה גת בשווי של 20,000 אירו לשדה התעופה של דבלין לפני 8 חודשים, אך לאחר מעצר בית ארוך אצל אחד מאנשי הקהילה החרדית בדבלין, היא שוחררה לארץ.

רבה של אירלנד אמר ל'בחד​רי חרדים' כי הצעירה יצאה בזול ובנס גדול, מאחר ולשופט היה מרחב תמרון, בתחילה העונש יכל להיות עשר שנות מאסר, אך לאחר שהתביעה שינתה את סעיף ההברחה, השופט יכל להחליט כמה שנים לתת, והוא שחרר אותה לאחר מעצר בית ארוך אצל אחד מבני הקהילה המקומית.

אך הרב ביקש להבהיר, "אני לא ממליץ לאף אחד לקחת סיכון, היא יצאה בזול ממש בנס, לא היה חסר שהיא תסיים עם עונש חמור, אסור להכניס לאירופה את סם הגת, ואני מבקש דרככם למסור לכל מי שקורא את הדברים, אל תשחקו עם החירות שלכם".

צרפת הברחת גת עו''ד מרדכי ציבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד