י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

זו לא המצאה: הממציא יוסף שניידר נעצר

מייסד 'המכון לממציאים בשיטת שניידר', מי שהמציא את בובת 'שימעלה', ומקורבו של הגרמ"ש קליין, חשוד בהונאה של עשרות משקיעים, ובהונאת שותפו אביב צידון. הוא שוחרר בערבות

יוסף שניידר. תמונת ארכיון
יוסף שניידר. תמונת ארכיון

המשטרה לא ממציאה: יוסף שניידר, מי שהקים את 'המכון הישראלי לממציאים בשיטת שניידר' ואחראי על מספר המצאות שהפכו לנכסי צאן ברזל בבית החרדי, ביניהם בובת 'שימעלה' המזמרת את פסוקי 'שמע ישראל', נעצר הבוקר (ג') על ידי מחלקת ההונאה במשטרת תל אביב, ובשעה 16:30 הוא יובא להארכת מעצר בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שניידר, דמות מוכרת בעיר בני ברק, משמש כעוזרו האישי של הגרמ"ש קליין, ונחשב לאיש חסד. לפני מספר חודשים ערכה תוכנית 'כלבוטק' תחקיר מקיף על הנעשה ב'מכון לממציאים', תחקיר שהסיק מסקנות קשות לגבי אמינותו של האיש.

האשמות בהם מואשם שניידר, הם לקיחת כספי המשקיעים, תוך הבטחה לקדם את המצאותיהם, בעוד שהוא גורף את הכסף לכחסו. השיטה על פי האשמות עבדה כך: מי שהמציא פטנט הגיע למרכז לממציאים, שם הובטח לו כי יקדמו את המוצר אותו הוא רוצה לייצר, החל מהליך היצור בסין, ועד להטמעתו בשווקים העולמיים. בפועל, הוציא שניידר חשבוניות על יצור המוצר בסין, חשבונות אותם מעולם לא שילם, ונועדו לפזר מסך עשן סביב פעילותו העסקית.

חשד נוסף שעלה בתחקיר, והתווסף לכתב האישום נגד שניידר הוא הונאת שותפו לעסקים אביב צידון, שהצטרף אליו במסגרת תוכנית טלויזיה בשם 'הכרישים', תוך הוצאת מליוני שקלים במרמה.

שניידר הגיב בזמנו להאשמות, כי מדובר בקבוצה קטנה של משקיעים מתוך מאות אנשים שהשקיעו את כספם במכון. לטענתו, הסיפור הוא טרגדיה אישית בשבילו, לאחר שנשאר מרושש מכל נכסיו.

בסופו של הדיון בבית המשפט, שוחרר שניידר בערבות לביתו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד