כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מונה יועץ לייעול והבראה ל 'קידי שיק'

שעיה בוימלגרין ממשיך להסתבך: המטה המרכזי של החברה בניו יורק מפונה עקב אי תשלום, ויו"ר מטעם הנושים הוכנס ל'אזורים'. מונה יועץ לייעול והבראה ל'קידי שיק' • פרסום ראשון

חובות כבדים. שיעה בוימלגרין
חובות כבדים. שיעה בוימלגרין



העיתונים הכלכליים מבשרים על בוא האביב הכלכלי, אך יש כאלו שהחורף הקשה שעבר על הכלכלה העולמית, יותירו אותם 'רטובים' עוד לזמן רב.

אחד מאנשי העסקים שנפגעו קשה במשבר האחרון, הוא איש העסקים שעיה בוימלגרין. בוימלגרין, המשתייך לחסידות חב"ד, עשה את הונו הראשוני בארצות-הברית. לפני מספר שנים רכש את חברת הנדל"ן הבורסאית 'אזורים', ורכש באמצעותה מספר חברות בת העוסקות בנדל"ן במזרח-אירופה.

אלא כשהצרות מגיעות הן, כידוע, מגיעות בצרורות. בוימלגרין סבל מהמשבר העולמי וממחנק האשראי, והחברות שבבעלותו חייבות סכומי עתק לבנקים ולבעלי האג"ח.

מאז התפרסמו הידיעות על קשייו העסקיים, עטו על החברה הבנקים בהם הסתייע לרכוש את חברת 'אזורים', ובעלי האג"ח, שסירבו להגיע להסדר חוב, שיעניק לבוילמגרין מרווח נשימה בבואו להסדיר את המצב הקשה אליו נקלע.

הנושה העיקרי של בוימלגרין בישראל הוא בנק המזרחי. מיד כשנחשפו הקשיים, דרש 'המזרחי' מבוימלגרין להגדיל את הערבויות כנגד החוב אותו הוא חב לבנק. הנושים המחזיקים באג"ח הביעו התנגדות להעדפת בעל חוב אחר על חשבונם, ומכאן החלו העניינים להסתבך.

בעקבות החובות אותם הוא חב, נושל בוימלגרין דה-פקטו מתפקידו כיו"ר החברה. הנושים עשו בחברה כבתוך שלהם, והחליטו על פיטורי 11 אנשים מהמטה המרכזי של החברה. ליו"ר מונה יורם טרובביץ' - מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר - בהסכמת הבנקים המלווים. לבוימלגרין נשאר רק התואר.

וכאילו לא די בכך, היום אמור השריף לפנות את משרדי המטה הראשי של בוימלגרין הממוקם בברוקלין, וזאת עקב אי תשלום חוב של 200 אלף דולר דמי החכירה. הפינוי, שפורסם בהבלטה בכלי התקשורת הכלכליים, התבצע על רקע מחלוקת משפטית בין בעל הבניין לבוימלגרין, כאשר בית המשפט צידד בבעל הבניין.

המניות משועבדות. זאב זיילרצילום: המניות משועבדות. זאב זיילר
המניות משועבדות. זאב זיילר


קידי שיק: 10 מיליון ש"ח חובות

אבל בזה לא מסתיימות צרותיו של שעיה בוימלגרין.

בנק המזרחי החליט לגבות את חובו מעסק אחר הנמצא בבעלותו של בוימלגרין. עסק שסגירתו חלילה תביא לאובדן פרנסה של מאות עובדים חרדיים. המדובר ברשת ההלבשת לילדים 'קידי שיק', השייכת לבוימלגרין, ומנוהלת על-ידי חתנו זאב זיילר.

רשת 'קידי שיק', שנוסדה ב-1995 על ידי משפחת שניאורסון, מונה היום 12 סניפים בפריסה ארצית, הפועלים בקרב ריכוזים חרדים, בירושלים, בני-ברק, חיפה, נתניה, מודיעין-עלית ואשדוד.

בוילמלגרין וזיילר רכשו ב-2002 50% מהרשת, ובאפריל 2008 השלימו את רכישת מלוא המניות.

לפני מספר חודשים נקלעה הרשת לקשיים תזרימיים ולא שילמה לעובדים את המשכורות. זיילר ובוימלגרין התחייבו כי יזרימו הון עצמי לחברה, אך רצו קודם להגיע להסדר עם הבנקים לפיו 250 אלף הדולר שיזרימו אכן יועברו לעובדים ולא ישמשו לכיסוי החובות לבנק. לאחר שהדבר הובטח, קיבלו העובדים את המשכורות.

החוב של החברה עומד על כ-10 מיליון שקל. לבנק המזרחי חייבת הרשת 8 מיליון ש"ח, והמניות של החברה משועבדות לטובת חוב זה. כעת מונה ל'קידי שיק' יועץ לייעול והבראה, מתוך תקווה שיצליח להבריא את הרשת החולה.

תגובת 'קידי שיק': אנו בתהליך הדרגתי של צמצום החובות לבנקים

תגובת חברת 'קידי שיק':

"רשת קידישיק נמצאת כרגע בתהליך הדרגתי של צמצום חובותיה לבנקים. למעשה, אנו אף שמחים על כך שהחוב עומד על 10 מליון שקלים, כיוון שנתון זה מעיד על צמצום החובות כלפי הבנקים בצורה משמעותית, היות ואך לפני שנה וחצי החוב עמד על 16 מליון שקלים (צמצום של 37.5% אחוזים).

"כמו כן, יש לציין כי יועץ הייעול שמונה לטפל בנושא, מונה על ידי הנהלת רשת קידישיק כחלק מתהליך ההתיעלות שהחברה עובדת ולא על ידי גורמים חיצונים.

מקידישיק נמסר עוד, כי הם "סמוכים ובטוחים כי בע"ה ובזכות האמון הרב שרוכשים העובדים וקהל הלקוחות הגדול לרשת, שנת 2010 תפתח אי"ה בהתקדמות, המשך הייעול וצמצום החובות וכי הרשת תמשיך לספק פרנסה מכובדת למאות עובדיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד