י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
1 מכל 500 בניו יורק מת מהנגיף

מכת הקורונה בארצות הברית: מספר המתים חצה את ה־100 אלף

בלתי נתפס: יותר מ־100 אלף בני אדם מתו מנגיף קורונה בארצות הברית • מספר המתים מהנגיף גדול ממספר חללי הצבא האמריקני במלחמת קוריאה ובמלחמת וייטנאם גם יחד • 1.7 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף • בעיר ניו יורק 1 מכל 500 תושבים שנדבקו בנגיף מת מקורונה • כל הפרטים

מכת הקורונה בארצות הברית: מספר המתים חצה את ה־100 אלף
העיר ניו יורק צילום: אהרון קראון, פלאש 90

הרשויות האמריקיניות מדווחות כי יותר מ־100 אלף בני אדם מתו מנגיף קורונה בארצות הברית – יותר ממספרם של חללי הצבא האמריקני במלחמת קוריאה ובמלחמת וייטנאם גם יחד.

על פי נתונים שפרסמה אוניברסיטת ג'וֹנס הופקינס, מאז נרשם מקרה המוות הראשון בארצות הברית לפני שלושה חודשיים, נדבקו בנגיף כמעט 1.7 מיליון אמריקנים. עם זה, מומחים מעריכים כי מספר המתים והנדבקים בארצות הברית גדול בשיעור ניכר מהנתונים הרשמיים.

יצוין כי במהלך חודש אפריל חזה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הנגיף יעלה בחייהם של 100-80 אלף אמריקנים. כעת נראה שהרף העליון שנקט הנשיא נחצה וממשיך לעלות בהתמדה. בד בבד, בארה"ב צריכים למצוא פיתרון ל-1,141,751 שעדיין חולים, 17,114 מתוכם במצב קשה.

המדינות שנפגעו ביותר הן המדינות העירוניות והמתועשות בצפון מזרח ארצות הברית, ניו יורק, ניו ג'רזי ואילינוי. גם טקסס רשמה פגיעה משמעותית מהנגיף ובמידה פחותה גם פלורידה.
למרות ההתפרצות המתמשכת, מדינות רבות, בהן ניו יורק שראתה את ההתפרצות החמורה ביותר של נגיף הקורונה, מסירות באופן חלקי את הגבלות הקורונה על האוכלוסיה. מושל המדינה, אנדרו קואומו, הודיע כי פרבריה המזרחיים של העיר ניו יורק כבר עומדים בקריטריונים להסרה חלקית של סגר הקורונה. בעיר ניו יורק 1 מכל 500 תושבים שנדבקו בנגיף מת מקורונה.

בתוך כך, בברזיל נגיף הקורונה מכה בשיא העוצמה: מספר המתים עלה ליותר מ־25 אלף – כמעט 1,100 מהם מתו ביממה האחרונה. בשבוע האחרון גבר קצב ההתפשטות של הנגיף במדינה המאוכלסת ביותר באמריקה הדרומית. בברזיל 210 מיליון תושבים ועד כה אובחנו כ־400 אלף חולים, אך מעריכים כי מספרם גדול פי כמה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד