י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נערכים להתפרצות מחודשת

נתניהו: "הקורונה לא מאחורינו; נבחן המשך צעדים"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לעלייה בתחלואת הקורונה, פירט על שורת הצעדים שהתקבלו ואמר כי הורה לפעול לטובת פיצוי לבעלי עסקים שלא הוציאו את העובדים לחל"ת • צפו בדבריו

נתניהו: "הקורונה לא מאחורינו; נבחן המשך צעדים"
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה צילום: קובי גדעון, לע"מ

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה לפני זמן קצר (ראשון), התייחס ראש הממשלה לעלייה בגל התחלואה בקורונה בימים האחרונים ופירט על שורת הצעדים שהתקבלו כי להתמודד עם ההתפרצות באופן נקודתי ויעיל. בהמשך התייחס נתניהו לסיוע הכלכלי למשק.

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה וציין כי "בימים האחרונים חלה עלייה בתחלואה ולצידה התרופפות במשמעת. אני לא יודע אם להגיד 'לצידה' או 'בגללה', הנתונים עדיין לא ברורים. אתמול קיבלנו כ-28 מקרים חדשים עם בדיקות יחסית נמוכות, זאת אומרת שזה מספר יותר גדול. אנחנו מעוניינים כמובן להגדיל את מספר הבדיקות" ציין נתניהו והדגיש כי "יש לנו את היכולת. אנחנו צריכים לרתום את הציבור וגם ליזום את הדברים הללו. אבל אין ספק שיש עלייה באופן יחסי למה שהיינו רגילים בשבועות האחרונים, כלומר – הקורונה לא מאחורינו".

"כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אמיתי" אמר נתניהו, "אנחנו נבחן בימים הקרובים את המשך הצעדים – ואם צריך אנחנו נשנה את המדיניות בהתאם. אנחנו מבקשים מכם, אזרחי ישראל, אנחנו מבקשים משרי הממשלה וגם מחברי הכנסת, לשמש דוגמה ולהקפיד על הכללים: חבישת מסכות, שמירת מרחק וכמובן הקפדה על ההיגיינה".

ראש הממשלה סיפר כי "במהלך החג קיימנו התייעצויות בהן דנו בשלושת הצעדים הבאים: קודם כל, קביעת תיקון של 'התו הסגול' לעסקים, הוא צריך להיות מותאם למצב האמיתי ולמציאות בשטח במרחב הציבורי. אחר כך, אכיפה קפדנית, כולל מערך פקחים שעדיין לא הופעל והוא חייב להיות מופעל, ותגבור מערך הבדיקות כפי שציינתי, גם באופן יזום".

נתניהו התייחס למשבר הכלכלי בעקבות הקורונה ולסיוע הממשלתי: "בישיבת הקבינט בשבוע שעבר הנחיתי בין השאר לעדכן את תוכנית הסיוע הכלכלית, כך שגם מעסיקים שלא הוציאו את העובדים לחל"ת במהלך המשבר יזכו לקבל פיצוי משמעותי. כמה שרים העלו את הנושא ואני חושב שזה דבר שצריך לבחון אותו. היום שר האוצר יציג את התוכנית המלאה לעידוד התעסוקה במשק, אבל ביקשתי במיוחד, לאור שיחתי עם רה"מ החליפי ושר הביטחון ועם שר האוצר – שיוחלו לאחר ההעברה בכנסת, שיחות התייעצות עם השרים ואולי גם עם הציבור, כדי לקבוע את אופן החלוקה של הסכום שהוקצב למטרה זו. אני מקווה שנוכל גם להגדיל אותו".

קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד